BATU MARPINGKIR DI LAGUBOTI

Untuk memenuhi permintaan pengunjung halaman batu marpingkir pada blog ini yaitu penambahan gambar Laguboti, sebagian kami tambahkan.

aa-063.jpg laguboti_21.jpg laguboti_07.jpg laguboti_13.jpg laguboti_05.jpg laguboti_11.jpg laguboti_22.jpg laguboti_01.jpg laguboti_18.jpg laguboti_06.jpg laguboti_19.jpg laguboti_10.jpg laguboti_09.jpg laguboti_15.jpg laguboti_17.jpg

Pada tahun 70-an di perempatan pasar Laguboti ada ditemukan bongkahan batu beton bekas bangunan yang fungsinya tidak kami ketahui dengan jelas. Bongkahan itu sering digunakan untuk duduk pagi atau sore hari sambil menikmati suasana kota dan lalu lintas yang dulunya tidak sepadat saat ini.

Orang yang duduk diatas batu itu selalu ada yang menegur “mikir apa?” . Dan sebagian ketika ditanya, menjawab “marpingkir” (lagi mikir). Akhirnya batu itu popular disebut “batu marpingkir”
Untuk pengembangan keindahan kota Laguboti, batu itu akhirnya dibongkar. Ini merupakan resiko pelebaran jalan lintas Sumatera.

Laguboti termasuk kota kecil di tanah Batak atau di Kabupaten sebelumnya Tapanuli Utara. Sejak dulu masyarakat kota ini teruji mampu berpikir bisnis maju melebihi kebesaran kotanya. Dari kota ini terkenal pemuka bisnis angkutan massal terkenal seperti Makmur, Bintang Utara dan armada angkot lainnya.

Di bidang politik, juga cukup piawai. Di kota ini terorganisir Golongan Siraja Batak dan Parmalim. Basis perjuangan perlawanan penjajahan juga disini sangat kuat dan terpilih Raja Partahan Bosi Hutapea sebagai Panglima Raja Sisingamangaraja XII. Di kota ini juga dibuat Belanda basis pertahanan “tangsi militer” yang saat ini digunakan SMP Negeri.

Di tangsi ini dulunya dibangun percetakan besar dan aksara batak pertama dan terakhir. Ephorus Pertama HKBP juga dimakamkan di kota ini persis di Kampus Sekolah (Akademi) Bibelvrow.

Di bidang pendidikan, warga kota ini sangat respek. Mereka rela menyerahkan tanah ulayat untuk mendirikan Sarana Pendidikan. Akademi Perawat dan Sekolah Farmasi yang dikelola Yayasan TP Arjuna di Pintubosi. Kampus Sekolah Menengah Kejuruan dan Seni Budaya Negeri di Sitoluama. Kampus Institut Sains dan Teknologi DEL di tempat yang sama.
Di kota ini juga ditemukan Rumah Sakit Kusta yang dikelola Pempropsu dan Panti Karya Hephata yang dikelola HKBP.

Nama kota ini sama dengan nama Kecamatan yang diwilayahinya. Orang-orang sukses dan ternama juga banyak dari kota ini seperti Pengacara kondang Hotman Paris Hutapea. Salah satu Direktur di Departemen Sosial RI Tunggul Sianipar juga kelahiran kota ini. Hampir lupa, Prof Dr Robert Sibarani juga lahir dan dibesarkan di kota ini. Beliau termasuk jajaran profesor termuda di Indonesia, guru besar Universitas Sumatera Utara dan saat ini Rektor Universitas Dharma Agung. Teringat lagi, Luhut M. Pangaribuan SH juga pengacara terkenal kelahiran Sitoluama Laguboti.

Apakah ini relevan dengan adanya istilah batu marpingkir? Tidak jelas, namun saat ini histori “batu marpingkir” diabadikan dengan bangunan baru di pojok perempatan kota dengan arsitektur yang lebih modern.

Bedanya, dulu manusia biasa yang duduk diatas batu itu sehingga digelari “batu marpingkir”. Tapi saat ini, dibuat patung manusia dengan penampilan sedang berpikir.

——————————————————————————————

Kami berusaha mengingatkan anda bahwa Laguboti merupakan pusat penyebaran marga turunann Raja Sipaettua (Sipaittua?). Terdiri dari marga Hutahaean, Aruan, Hutajulu dari Panguluponggok Naiborngin, Pangaribuan, Hutapea dari Puraja Laguboti, Sibarani, Sibuea dari Partano. (Mohon maaf bila ada urutan dan penyebutan yang kurang tepat)

Selain itu diramaikan lagi dengan marga Naipospos, Pasaribu, Lubis, Simatupang, Sitinjak, Situmorang, Sinurat. Semuanya sudah memiliki hubungan kekerabatan dalam adat.

Kami menampilkan sebagian monumen marga tersebut untuk mengenang “tano hatubuan” atau asal dari mana pemilik marga itu dulunya.

Di Laguboti juga ditemukan mata air yang menurut penuturan orang tua, adalah dibuat oleh Raja Sisingamangaraja dengan menancapkan tongkatnya. Sekitar 50 meter dari mata air itu juga dibuat sumber air untuk minum kudanya dan pasukannya.

Tautan :
SMP Negeri 1 Laguboti

177 thoughts on “BATU MARPINGKIR DI LAGUBOTI

  1. Saya orang Batak Asli.
    ” PARTUNGKOAN TANO BATAK ” Setelah saya buka saya baca isinya sangat menarik untuk menambah pengetahuan saya tentang “HABATAKON”
    HORAS,HORAS,HORAS!!!
    BRAVO TANO BATAK

  2. horas,
    saya senang sekali dengan budaya dan adat istiadat halak batak toba.walaupun saya bukan halak batak tapi saya senang sekali dengan halak batak dari budaya dan adat istiadatnya juga kehidupan halak batak.
    horas.

  3. wah… akhirnya ada juga, baru kali ini saya liat ada postingan tentang Laguboti,
    itu foto nya baru yach ? soal nya november saya ke Laguboti, patung nya belum selesai, masih adakah foto foto yang lain tentang laguboti ? kalo ada please kirim ke laguboti@gmail.com dong……

    ———
    ****Masih banyak, sabar ya… akan ditampilkan kelak.

  4. bah,,jadi pengen juga aku duduk di batu ini.kira2 bakal jadi apa ya lae?

    ***ngga tau juga lae, ya berpikirpikirlahhh he.. he..

  5. dasyat abizzzzzzzz
    orang batak telah diperhitungkan di jagat ini, terbukti dengan dibukanya web. ini, salut buat orang-orang yang telah membuat kemajuan informasi ini dan semoga dapat menjadi motivasi bagi kita semua
    GBU………

    ***Mauliate ito Magdalena, foto Laguboti akan kita tambah ya?

  6. bahhh…tak perlu liat picna di halaman website, wong patungnya di depan warnet kokk..xixixixi…!!!

  7. hahahhaha…ambil picnya dari depan warnet yahh laekkk!!….horas sian parsimpang opatt!!!

    *** Heeee …. tau aja

  8. Horas…

    kejadian2 seperti diatas sangat banyak di temukan di daerah batak sekitarnya. saya akui sangat banyak manfaatnya bila hal2hal sperti ini di muat di majalah2.

    kalau boleh minta tolong. dari daerah saya di pangururan banyak juga cerita dan alammnya. sekalian sebagai publikasi tuk daerah wisata. he..he..

    banyak cerita rakyat disana..

    mauliate.

    ***Kirimkan saja lae ke email partungkoan, akan kita muat, Horas…

  9. horas,…
    wah..hwbat bangat yah..orang laguboti apalagi yang buat website ini. saya salut bangat…
    baru hari ini saya buka webNya bagus bangat orang batak ga kalah sama orang lain ini buktinya, maju terus ya?…
    kebetulan saya anak Habinsaran parsoburan, kalo bisa tolong dimuatin berita dari sana ya..lae…
    kita jauh-jauh dari Yogyakarta buka website ini, kebetulan kita lagi kuliah, biar ga ketinggalan berita dari kampung kita. jadi kita mao pingin yang up-date ate lae..
    mauliate…
    Horas…

    *** Horas lae, semoga harapannya dapat kami kabulkan. Teman kita Sahat Sipahutar putra Habinsaran juga buat gerakan masihol tu Habinsaran

  10. Bah… nga tambah hape poto na on… ada poto Batu Marpingkir nya yang lain gak ….
    Roy.. idia do foto i….

  11. Horas,..

    Selain Marga dari keturunan sipaettua
    (Hutahaean, Aruan, Hutajulu, Pangaribuan, Hutapea,
    Sibarani, Sibuea)

    Ada juga marga-marga yang sudah lama berdiam di Laguboti, yang dulunya mereka datang ke Laguboti dengan berbagai tujuan masing-masing.

    sebenarnya informasi ini sudah di posting diatas,..cuma saya mau menambahkan saja marga-marga yang sudah lama bediam di Laguboti dan sudah mempunyai keturunan lebih dari 10 generasi..artinya bukan 50 taon yg lalu marga-marga itu datang ke Laguboti…sudah ratusan tahun yang lalu……

    Ada marga Pasaribu dan marga Lubis (di HAUNATAS)
    Marga Sirumorang, Sinurat, Sitinjak (di Ujung tanduk) Simatupang (di gasaribu), Naipospos, Hasibuan, Sitompul, Lumban Tobing (di Hutinggi/Hutahaean), dan marga HARO (di Hutahaean)


    Partungkoan : Terimakasih atas masukannya untuk lebih komplit isi halaman ini… Horas..

  12. bah….. nga gabe masihol iba naeng mulak tu laguboti tano hatubuan.
    laguboti……I’m Coming

    *** Hatop ma ro unang sanga jumolo na asing😀

  13. Horas…! sudah saatnya masyarakat Laguboti menjadi Pemimpin… tapi kita awali dengan cara membangun Laguboti dulu terutama tentang SDM masyarakatnya……

  14. Horas dihhita saluhut na, ima da molo nibereng angka na marabang-namaradek, angka namarbapa uda-marbapatua nungnga lam dao holongi, godang narkobaon, namargareja pe lam mesu. Jadi songon naposo do ahu, mari kita naposo-naposo na sian saluhut di pangaratoan asa tabahen jolo sada moment marpungu hita jolo mamingkirion, antong boha tanggapan nihita?

  15. Ulinai hutakki, masihol do ahu naeng tusi. Lae adong do pe marga na ro tu laguboti ima hami marga Samosir ( Samosir Ruma Bolon ) huta nami ima di Lumban Samosir lewat Lumban Binanga ( huta ni marga Hutajulu ) marparbalohan dohot huta Pardinggaran ( huta ni marga Pangaribuan ). Horas ma di hita sude, Tuhanta ma na mamasu-masu.

    *** Mauliate lae di paniroionmuna, unang adong nahatinggalan ate.

  16. alai “ikkit²” (ikkit = holit (holan i laguboti do dipakke kata on) do parlaguboti on… manjalo photo iba foang na maolan… dang adong na olo mangalean…
    ikkit ma hamu ….. otik pe…..:)

  17. HORAS ma jo tu hamu Akka parlaguboti dongan niba…😉
    Bohado huroa akka parlaguboti kabar muna? Ai mangido saotik iba photo2 ni laguboti dang i lean puaanggg… Ido nian na ikkitan parlagubotiniba onnn…
    Salam to sude akka dongan parlaguboti:)

  18. horas bangso batak,…..horas tano batak! horas laguboti….! Sebelumnya ijinkan saya memperkenalkan diri nama saya Parto Pangaribuan lahir di pasar bengkok laguboti tahun 1977.
    Sebagai putra laguboti TULEN saya memang terkesan dengan adanya monumen kota tersebut sebagai land mark, ijinkan saya memberikan kritik ttg batu marpikir yang dijadikan monumen kota tersebut. Dan maaf kalo analisanya sedikit agak panjang…entah dr mana awal gagasan ini muncul untuk membangun suatu land mark di tengah-tengah kota ini, informasi singkat yang saya tau adalah bahwa land mark tersebut dibuat oleh pemerintah setempat dalam hal ini jajaran uspika…pd saat proses pembangunan kebetulan saya ada di kota ini. Sebagai seorang arsitek ijinkan saya memberikan komentar seobyektif mungkin sekali lagi….SE-OBYEKTIF mungkin dari sudut pandang saya dengan sedikit menganalisa unsur arsitekturalnya….tapi sebelumnya saya bertanya dan saya juga tidak tau harus kemana mencari jawaban….APA SEBENARNYA FILOSOFI DARI MONUMEN TERSEBUT? ….lalu jika langsung kita ke poin pandangan saya secara filosofis….kalo saja saya bukan orang laguboti dan kebetulan melintas pada malam hari mungkin saya hanya berkomentar singkat….”loh kok ada kuburan di tengah2 kota kecil ini” pasalnya monumen atau tugu identik dengan istilah kuburan para leluhur atau moyang masyarakat batak. lalu jika kita analisa secara secara arsitektural makna terjemahan dari sejarah batu marpikir ke dalam sebuah karya dimensi visual berbentuk patung orang yang sedang berfikir. maaf patung itu berfikir atau marsak (dalam bahasa indonesia artinya meratapi nasib/sedih) karena patung tersebut terlihat seperti sedang maratapi nasib…..raut wajahnya tidak sedikitpun menunjukan orang yang sedang berfikir. lalu sedikit kita berpaling ke bentuk gubahan massa monumen tersebut, unsur geometris simetris merupakan bentuk dasar dari monumen tersebut, peletakanya pada tapak sudah pada posisi crossing. Artinya secara peletakan obyek pada site sudah memenuhi syarat monumental. Hanya saja minimnya ornamen sebagai material pendukung sebuah monumen membuat landmark ini terlihat “miskin” dibandingkan tugu milik sebuah marga atau pomparan seorang leluhur……tampak dari material yang digunakan….semakin diperparah lagi dengan penggunaan finishing keramik berwarna merah dan putih yang saya juga tidak tau apa maknanya. Ironisnya lagi…..secara keseluruhan obyek dari monumen tersebut tidak sedikit pun menggambarkan laguboti…atau….batak….atau…..sipaettua…atau apalah yang seharusnya lebih layak dipresentasikan monumen tersebut atau sebagai marking kota laguboti. maaf saya kurang terima alasan kasik ttg RAB atau estimasi budget yang di torehkan untuk pembangunan monumen tersebut. hanya saja seharusnya monumen itu merupakan representasi dominan dari laguboti dalam segala deskripsi sejarahnya. monumen yang tidak punya terjemahan historikal yang kuat sama sekali. saya sepakat dengan batu marpikir tapi terjemahanya jangan batu marsak. Saya lebih tertarik mencari angle jepretan foto untuk membidik tugu RAJA PARTAHAN BOSI…..atau PARTANO…atau maaf….tanpa bermaksud subyektif….tugu PURAJA LAGUBOTI daripada membidik monumen batu marpikir yang justru seharusnya merupakan representasi dari minimal unsur sipaettua … tanpa bermaksud juga mendiskreditkan kerabat siapettua yang lain. atau bisa saja ditambahkan lagi ornamen yang mewakili mereka. dan sebagai penutup……..unsur teksturnya, warnanya, ornamen utamanya, dimensi atau ukurannya….tidak ada yang bisa mewakili atau maaf jika saya terlalu berani membandingkan monumen ini tidak ada apa2nya dibandingakan monumen atau tugu para leluhur milik……… maaf mudah2an tidak salah urut……Hutahaean, Aruan, Hutajulu, Sibarani, Sebuea, Pangaribuan dan Hutapea. Terma Kasih…..! Horas Laguboti…Salam buat bapak Ir. Monang Naipospos dan Pak Camat Laguboti Bpk. R.W.H.Hutape. dan Kapolsek yang baru…Bpk Ulkatari. dan Salam untuk seluruh Appara,Tulang,dan seluruh kerabat SIPAETTUA untuk diskusi yang lebih jauh tentang tano batak khususnya laguboti silahkan hubungi saya, MAULIATE. letartoto@yahoo.co.id

    *** Nunga leleng dang huida si parto di laguboti😉

  19. sian si Parto on majo ni jalo jo photo ni Laguboti bah… sian na asing so olo foang mangalean…

    olo do ho mangalean photo ni Laguboti tu au Parto..??

    *** Amang asi ni roha i, ia mulak ho tu laguboti asa buat gambar nadumenggan. Si Roi Sibarani pe dang olo mangalehon, saonari dipangudo sian Si Parto. Asi ma roham Parto, molo jimpangmu ibana di Bandung asa diboan ho mangallang bakso
    😀

  20. Salam kenal, jala Mauliate parjolo di hamu suhut na mambahen blog on dohot dihita sudena. Tung las do roha tutu manjaha informasi taringot tu huta niba huta nisi paettua laguboti dohot aka marga naasing nahumaliangna. songon manambai dang holan sipaettua na marhuta di laguboti, tambahan muse sian naung di paboa di jolo, adong do marga Silalahi, Nainggolan, Panjaitan, Pasaribu di Sitoluama, dohot Simatupang tong do di Sitoluama dang di Gasaribu songon dipatorang dongan di jolo, ido hutani Jend. Tahi Bonar Simatupang nangpe dang disi hatubuanna. Horas.

  21. nga pek be……!!!!!! ido hata naso boi dilupahon angka naposo ni parlaguboti molo tikki manonton parbola di tangsi.
    nga boa kabar nihutanta disi… semoga lam maju pembangunanna ate.!!!! sai horas ma hita sude na diparjalangan nang di pangarantoan. Horas…..horas…..horas….!!!! arga boras

  22. Walaupun tidak pernah bermukim di Laguboti, aku selalu bilang ke orang-orang aku asalnya dari Laguboti.

    Laguboti mestinya bisa dikembalikan kejayaannya sebagai ‘Kota Intelektual’!

  23. BATU MARPINGKIR di Laguboti, sudah ada sejak jaman Belanda. Didirikan tepat di praptan pasar laguboti maksudnya sebagai tempat penerangan jalan umum, karena pada waktu itu di lAGUBOTI didirikan percetakan buku-buku Kristen pertama. Dan untuk pendukung percetakan, juga dibangun pembangkit listrik. Jadi percetakan pertama di wilayah Toba, didirikan pada tahun 1922, begitu pula pembangkit listrik di Tangsi Laguboti.

    Untuk penerangan umum, di pusat kota kecil Laguboti didirikanlah satu menara kecil dimana di atasnya dipasang lampu pijar. Inilah kemudian berkembang menjadi BATU MARPINGKIR.

  24. songon on ma hape bolo hurang pergaulan iba ate,adong do hape blog holong barupe niboto? sai detik, kompas,tukul ido nibukka?????? jala on dope huboto adong marga sinurat di laguboti?? boa lae masa dope naposo nuaengon sian luat naasing martandang tu SPK? salam ba tu akka bindes i? haik…..haik nunga masihol au ba mulak tu huta hatubuan pasombu sihol? salm ba tu si Budi par GEOGRAFI’98…… anggiat ma tu majuna halak hita.. tarlumobi naposo nuaengon…..

  25. ai ise do monang parbolai sonari? marbadai ma ra ateh..molo pek….
    Antar songonima ulaon ni par laguboti….

  26. denggan do si songonon dipatorang. tarlumobi tu angka dongan naposo. jadi sejarah ni sada-sada daerah dang lupa dengan sendirinya.
    mauliate di hamuna

  27. Nga….PEK….BE!!!!!
    Horas…..Laguboti….
    Boado aslina BUPATI ni TOBASA i…..si MONANG SITORUS.
    Holanna korupsi do inna……, muse so hea be inna iallang rimbang…..nga mulai dang itanda be rimbang!!!!!……… boa nama i????
    alai so..jo!…Roi….Boado kabarmu nuaeng?????
    Aha kegiatanmu nuaeng….
    Kirim salam jo tu angka penghuni Kamar Mandi di onan….khususna tu si Black “PERPAS” dokkon jo asa dengan iurus onani unang holan angka kotoran ni entok……, muse unang holana martagi retribusi iboto…boa carana asa ias onani….kirim salam tu sude angka paronan ombis laguboti…….., khususnya si egal..hubege2 ngamartiga2 inna imana ate?
    nga denggani…….!!!!

  28. Labas, ai baenjo gambarni garejata simaremarejae i. Ai masai bagakdo i jala molo dangsala ido gareja naparjolo di laguboti

  29. “Apar” masihol iba mambege “pek” bah….
    Mansai tabo ma nian tikki bajar2 di Laguboti i, ai pantang so, BIASA MA…..BIASA MA.
    Horas, pasombu lungun
    Parlopes Tambunan
    _
    *** Biasa merhua do nuaeng Parlopes on di Laguboti. Adong naumboto kebiasaan ni Parlopes di Laguboti?😀

  30. horas di hita halak batak….
    baru on dope hubereng bah web ttg hutang ku on…nunga hampir satonga taon ahu maningglahon hutang kon…gabe taringot do iba pas marmeam di batu marpingkir nadijolo ni warnet i…holan disi do iba ..hehhemarpinjgkir ma iba ttg masa depan..bah..terjadi do nian di baen TUHAN i…boi do sahat iba tu semarang on kuliah…semoga ma ahu on boi penerus gabe pengacara terkenal songon amang hotman paris hutape dll…sai di pasu pasu TUHAN i ma hita..bah mauliate ma tu sude dongan parsimpang oppat i…ontang,david,lae roy sibarani,dllll….sai huingot do i sude..apalagi mollo marmeam hita di simpang oppat i…hehehehhhHORAS…GBU…..

  31. hallo lae…..molo boi manungkun..ise do na mambaen website on????lam tambah mantap do nian ..ale hurang di boto angka dongan na di pangarantoan on dope situs on..hehehehe….bah molo boi tong ma di promosi hon sian angka fs ni angka dongan i….

    btw,nga boha lae roi keadaan ni simpang opat tai…tong dope sae di tempat na biasa????hahahah….ngaboha tong tangsa tai??tong dope ganjang rumput na i???HORAS…GBU

    *** Tong do lae sian laguboti dolok ni hutamuna lumbanriaria i😉

  32. HORAS…, wah sennang banget neehhh
    dengan adanya pengangkatan dan perkenalan lebih luas lagi tentang tanah batak terutama laguboti
    tempat kelahiranku, sekolahku dan orang tuaku (rumahku dkt patung berpikir lohh) disana…
    aQ sgt terharu dan simpatik bgt..
    emg bila ditelusuri dr pendidikan kota laguboti
    is the best bgt…
    semua ya ada disana dr tk, sd, smp, sma, kejuruan,

    farmasi, akper, bible vrow n poltek DEL…
    semoga laguboti ttp jaya dan damailah lagubotiku… GBU

  33. Horas tu akka par LA guboti, mansai masihol do iba sai naeng mulak tu huta hatubuan bah.. alai adong do namamboto asal mualasal ni hata Laguboti on poang, alana songonna keren do emang goar ni hutakku on bahh..

  34. Horas Di hita sude anak ni parlaguboti
    na porlu di kemajuan ni sada-sada huta ima hasadaon ni roha,unang adong lea dohot namasi hosoman dohot ginjang ni roha, tarlumobi songon na mangula di hauma na binereng na adong di huta dang adong be sada ni roha, gabe laos soadong be hasil ni hauma na, hape boi do dohonon godangan penduduk ni laguboti namartani, alani aha do na boi bahenon ni angka pangaratto managtasi i, asa lebih maju huta laguboti, jala masi haholongan, cth unang do ala ni pemilihan ni hampung gabe marbbadai na sahuta

  35. HORAS……………!!! Nga..PEK BE…..!
    selamat NATAL dan Tahun Baru tu sude angka…par LAGUBOTI…………….
    oiiiiii…nga mate ina Sitarjek ate?????
    to ho doi?
    Ngaboa kabar ni simpang 4 naengate?????
    tabo dope mie ni Siang Malam??
    Mar “miak”2 dope mie goreng ni si SAITO? Mak Awen….. mantap baen capcayi!!!!!
    Nga boa panggang ni si GONONG…Rumah Makan Sahabat? Robet Analisa….ganti jo mobil mi, pasompit hu molo mamboan sewa sambil mamboan koran…muse…sona masa be L300….Mador Ukko,…nga boa loket ni PMH i……aman dope marmotor mulak tu huta???
    hahahaha……pisang goreng ni mak ANTON…. Ngarop2 dope????? baen jo ropuk2ngai inang uda….!Kode ni TERANG BULAN…..ijo lampet dohot godok2 mi tulang 3000 rupia pe…..!!!! TOKO MAS RIWANTO ngasadia naeng mas sagram? KASIH….tambai jo koleksi kaset mi da!! WARJOS and RAMOS PONSEL ijo pulsa alai marutang jo ate. PARLINDUNGAN…..unang pa arga hu baen sipatu bola ito,BENHUR/SUN FLOWER SALON……boido Cream Bath alai dang tonu…hehehe,Lapo ni SIBARANI baen jo tesi ambet……godang ben gulana, FAMILY MUSIC…..baen jo gondang mula2 i las padomuma tu gondang somba….las pasahat ma tu gondang hasahatan, PAMURNAS…..ijo tambui las banjo hua ni sangsangi, SAHABAT GABE…naeng marpesta hami bah sadia do sewa ni tenda?????, APOTIK LAMHOT……lae…adong obat Tolak Miskin???? Rumah Makan BUKIT TINGGI….tabo baen rendangi ate…!!!! DOS ROHA…oppung……ganti jo oli ni kareta on!!!! pokokna tu sude na so boi goaron sada2…lHORAS ma tu SUDE isi ni simpang 4 Laguboti City……

    *** Eh.. dang diboto ho naung tamba bus ANALISA nabalga songon Karya Agung i ? jala naumbeteng i muse do jenisna😀

  36. Adong do hamuna anduhur di Laguboti?

    Tung mansai las roha umbege barita hamajuon ni Laguboti on, sai anggiat ma lam tu majuna huta muna on angka lae, amangboru, tulang. Jala sai anggiat ma mangihut angka huta na asing (luhut tahe tano Batak) hamajuon muna i, asa entas(?) hapogoson i sian.

    Adong na husungkun tu hamu angka dongan, aut tung di adong di hamu na mananda dongan siah huta Gasaraibu, Laguboti, goarna nunga lupa au, holan margana nama huingont, marga Pangaribsauan, kuliah di Nommemensen hian ibana fak Teknik Sipil, molo so sala satambauk 1986.

    maulaiate

    *** Pangaribuan do ra maksud ni lae ?

  37. bagus banget deh ada blog ini, lumayan buat belajar ttg adat sendiri. untuk orang batak campuran seperti saya:) kalo boleh saran, tolong expose daerah2 lain di tanah batak donk?! mauliate godang…

    *** Boi ma i tanunuti ate😉

  38. HORAS… ma di hita sudena…
    slamat natal dohot Tahun baru ma jo atehhh
    tu sude parLAGUBOTI….
    Ise do namonang namarbola i???
    parsitangkola do manang parhutahaean ( huta ni dainang)
    memang dang adong hutabo sian sude angka nadihutai…
    pardonganan pe kompak do ( Tu angka dongan banjar balige dht luat na adong ma si Annez, Anna, si Hendra komeng anak pak Ati parlontong, Ijul, Muntul, pamontang, si Cano, gunawan, Nardi na pesong, si Black, si Koling dht angka naasing ma tahee….) Dang jadi hita ateh tu Lumbin,
    memang icccooorrr do hamu frienddd…
    sory da mulak parjolo au tu palembang,
    u knowlah… asa adong masa depan daba lao mambangun laguboti taii…
    Anjuuuu… unang holan na barbadai ho poang
    maila ibaaa…, ingot ateh pesan ni kakak…
    tu angka pangoli tarsosat ba krm slm ma…
    sama do lgi tarsosat do on… hehehehe…
    Jaya LAGUBOTI_KUUU…. GBU

    *** Par Simatibung do ninna monang marbola😉

  39. Parhutahaean do ninna monang ateh, pas muse mai marpawai natal par sibuea dohot par banjar danau toba, jadi Rame hian do sippang opat pas sore final nai, penonton ditaksir mencapai puluhan ribu jiwa xixixi..

  40. Pangribuan do maksudhu, na pahatophu do ra hu ketik ala ni las ni rohangku naung humatop nian huboto informasi taringot tu lae i. Nunga huingot be goarna: Darianto Pangaribuan, sian huta Gasaribu, Laguboti. Molo ndang sala ingot ahu, stambuk 86 do ra lae i, fakultas tekik sipil Nommensen U, Medan.
    Mauliate

    *** Darianto Pangaribuan, dida hamu salelengon😉 Mungkin ditanda si Parto Pangaribuan do i, pajolo da na didiori Humbang Hasundutan ibana

  41. Salam kenal tu Par-laguboti.. dari par-Haunatas..
    Molo boi nian akka par-laguboti, molo mulak sian pangaratton unang sombong ate…Asa lam sucses hita di pangarattoan

    Salam tu sude alumni SPN 1 Laguboti taun 1987..

    Tu akka naso mangoli/muli.. pahatop hamu ate…
    Tu si Tetty br Hutapea tinggal didia doho saonari.. nunga piga dakdanakmu…
    Si Beres Siahaan otik-otik allang jagali ate
    Sanmin boan jolo Bakmi ate…

  42. Shalom Aleikhem

    Haskalah mengadakan (Pelajaran) Kursus Bahasa Ibrani Modern (Basic/Dasar). (Terbuka untuk umum)

    Belajar bahasa Ibrani Modern dari dasar (Basic), yakni
    mengenal huruf Ibrani, membaca, menulis (mentransliterasi dari
    huruf/aksara Ibrani ke huruf Latin) dan mengenal huruf Ibrani dengan
    baik.

    Bagi saudara – saudari yang berminat dapat menghubungi di no Telp: 021 – 71442718

    Aleikhem Shalom

    NB: Semoga bermanfaat bagi teman-teman yang tertarik bahasa Ibrani (Hebrew)

    Horas

  43. Syaloommm, Horassss Bahhh

    Ohh, trims ya infonya, saya juga orang laguboti, sitoluama lohh
    tapi baru ngeh, baru tau ada batu marpingkir
    pantes…
    orang laguboti pinter2 ya, marpingkir dah jadi budaya ternyata
    mulai dari ompung2

  44. Wah,, mauliate godang buat infonya.

    blognya lagi dong…
    terutama ttg kehidupan warga2 laguboti yang masih asli.

    kangen, syapa tahu ktemu tmen lama!!

    viva la guboti!!

  45. horAs tAno bAtAk…. horas lagUbOti….. AbAgoi AmAng dohOt inAng,,,,,,,Ai mAsihol do ibA molo nitinggAlhon hutAnibA imA hutA Ahu tubu dohot mAgodAng,,,… ???

    mAuliAte ma TuhAn alaAnA dilehOn Ho do hAmi baNgsO batAk hUta nA maNsAi bagAk dOhoT dEnGgAn……=====>>>>

    tU sude AnGka dOngAn pArlAgubOti iNgOt lAtiHan mArbola dA…<<>>

    mOlo gAnjAng ruMpUt,,,, maRgugU hAmu mAmotOng ruMpUti dA…””

    Oke coY inGkOn mOnaNg do hItA Bupati Cup & inGkoN adOng dO hujAgo siAn ahU manGgaNti poSiSi hU dA….??? hEh….heEh……::::; kid_ing

    Yupsss… aMpe siNi dUlu yE & saMpaikAn sAlaM sAya bUat tEmAn2 yAnG tiNgGal di LagUbOti city….. & jAnGan tAkUt, karEna TuhAn akAn meNemAni kitA diSetiAp laNgkAh kitA…… God blEss U….AMEN

  46. horas tu par Laguboti,

    emang pas mulak parjolo tu huta…hira2 2 taon na salpu emang tarsonggot do mamereng alana nunga lam lambas be pamerengan alana saleleng on pamerengan niba itutupi do dohot gardu ni listrik naung adong i sian au tubu, hape ternyata nunga berganti dohot adong sada gapura isi dan hapena batu margoar marpingkir do isi gabe gantina…ate…
    au dang huboto aha maksudna gabe batu marpingkir ibaen goarna ya , hita be ma marpresentasihon i aha maksudna ate…
    mungkin nunga adong saotik ternyata adong perubahan ni laguboti i ate….nadenggan doi…
    na denggan do mungkin adong blog on mungkin ison hita boi pasaehon holongta tentang laguboti i
    Mungkin saonari dang singpangopat be itanda jolma tentang laguboti ale nunga i dokkon jolma huta naadong parmeaman nai do khan..
    selamat tu hita parlaguboti manang idia isude portibion horas..
    sekalian mengenang parmeamon niba…
    sian banjar danau toba i ma i masin ni si pandi…i simpang opat…..tangsi (partabunion niba tingki martuo, marsiajar marisap, markiu-kiu, miting molo lagi tarsosak (sori agak vulgar), marsiajar marbola, maridi tu mata niaek (jolo sungkun jo boa..ate beha adong namaridi), dalan lao tu aek simare laho maridi, mandurung, mangarsik), tu lambow marlange i kolam renang alam, tu si babi molo marbola, tu sitoluama marsiajar marlereng, dan tak ketinggalan tu lumbin sekalian mangan gado2 ni parheppi..ima sekilas tentang memori laguboti ate…

  47. horas…………….. aupe sian lagu boti do. tung massai sonang do antong roha molo mulak sian pangarantoan…. au sian sibarani nasampulu do…disimatupang do mual ni ompu i sisingamangarajai….molo mulak tu huta..dang hatinggalan au laho tu aek i.

  48. horas…
    bah baru do pe huboto adong tugu marpikkir di laguboti…..
    bulan na salpu au mulak tu huta(au parsirongit), songon na soadong do perubahan di hutanami bah…

  49. horas madihita sasudena…………
    Bah poang ngamaju be ateh laguboti ta na uli on..
    ngasahat inna ateh internet tuhuta taon..
    mantap atehhhhhh

    ale angka donganku, tu hamu angka parlaguboti na tinggal di laguboti,,..
    ai kirim hamu jo bah soto ni mak Ida dohot lampet nisi Terang Bulan i…nga masihol iba bahhhhhh.

    manungkun jo bah, andigan muse adong parbola di Tangsi
    asa binoto manangko dalan,, ai arga tikket antong, bah manangko dalan ma iba antongan….

    angka naung karejo,,,..manungkun jo muse bah,, boa do carana asa songon naboi lumbin(lumban binanga) songon pantai kuta na di bali( ga cuman mimpi pasti)
    padahal pasir putih dan angin sepoi-sepoi mendukung kali, apalagi ada nilai tambahnya yaitu bebas dari Tsunami.
    yang pasti lebih mensejahtrakan masyarakat Laguboti Khususnya….,,,karena Sumber daya alam sudah tersedia,, sekarang masalahnya di Sumber daya manusianya…
    hidup MARTABE(marsipature huta nabe)
    sukses ma ateh,..sogot ma muse nilanjut

    HORAS
    GBU

  50. Horas………

    Laguboti ,…… senang dengan adanya media ini . ternyata kita bisa liat Laguboti , yah mungkin bisa jadi alat komunikasi bagi anak rantau yang tidak bisa pulang ,,,nah dengan adanya foto di sini , sombu sihol tu huta , ate dang i ito .
    Oh ya……. ini br. butar – butar dari Laguboti asli lho …….
    En ….. masihol au bah tu angka dongan, boleh dunk salam buat nieta pangrib , diana sibuea , todenk , dan godang nae tahe ,atau uda pada merid kale dan khusus untuk anak2 IMAILS ……. kapan lagi yah kita buat acara seperti itu lagi ???? tahun baru basi ga ada acara di Laguboti .!!!! Mana kreasimu, tunjukkan dunk ……!
    N akhirnya mauliate godang ito .

    Bravo …..Laguboti
    I will be missing U Boti Song …..

  51. Terimakasih foto-fotonya lae , tapi jangan kebanyakan foto makam / tugu lah, nanti image orang di Laguboti itu kebanyakan makam / tugu .
    Dagoooiiii … tahe !

  52. Horas tu angka Parlaguboti..
    Kalo ada waktu dan kesempatan gabung jugalah di website ini

    http://www.laguboti.co.nr/

    Saya juga bru tahu ini,dan sejauh yg sya liat.cukup bgus juga sebagai forum komunikasi kita,yg bertempt tinggal di laguboti city.

  53. Horas Laguboti…!
    dah mulai rame lagi nih yang posting….!!!!!
    bagus deh………
    numpang lewat aja dulu deh…..
    lagi gk ada bahan buat di posting

  54. situs na denggan doi ito
    ise do moderator ni situs forum i?
    kenalan boi do kan
    ^:)^

    wah tambah godang do halak kita parlaguboti
    molo boi do lancar forum on , ta baen ma sada hari pajumpang
    gimana?
    na sada wilayah, pajumpang,
    boa , setuju do hamu itoo ????
    :-)

  55. horas ma dihita saluhutna
    las do roha manjaha website muna on molo boi masitandaan majo iba bah to ibotoniba si roy sibarani , on do pe huboto adong batu marpingkir di laguboti hape nian mangodang di laguboti do iba.

    Horas, GBU

    *** Adong do tahe margamuna? Asa tangkas masitandaan😉

  56. bah,,, horas ma dihita bah,, gabe sombu siholhu puang mangida simpang opat, apalagi sitoluama huta hatubuakku, molo adong dope gamar naasing tambai hamu ate lae,,

    HORAS,
    hendra sefryandi butar-butar

  57. Roy.. molo boi lului jolo gambar asli ni batu marpingkir sebelum dibongkar taon 70. Songon manambai informasi, fungsi ni batui ima inganan marpingkir manang naaha situhoron tu onan. Pintu ni onan najolo apala pasdo dipudi ni batuon disudut ni kios sinuaeng. Bentuk ni batui hintung(bundar) jala dua tangga timbona, ditonga adong do sada tiang sian bosi tarsongon mercu suar bentukna jala diginjang ima inganan ni lampu gas asa torang molo borngin.
    Au pe magodang di Laguboti do di pasar.

  58. horas tu sude angka parlaguboti
    horas pa…CAMAT…..ai boado onani…holana becek do torusssssssss…….
    i pasar pe mararakan angka sampah…..saluran drainase kota pe marbirong2…….ingkon boa nama banonta….hutatai?

    mauliate

  59. Salllluuuuutttt…….tu anak Laguboti natung mansai kreatif. Molo boi unang holan gambar ni angka tugu na di upload di blog on. Molo adong photo event2 nabalga manag na gelleng pe inggkon di upload ma nian. Asa boi angka dongan na di pangaratoan dapot informasi tentang laguboti dan sekitarnya.
    Woi angka anak2 smu 1 laguboti sstambuk 2003 tongkin nai nama bulan dua bolas, andigan hita marpungu.

  60. PESAN MORAL UNTUK MASYARAKAT LAGUBOTI….!!!
    MOHON PERHATIAN KEPALA SELURUH MASYARAKAT LAGUBOTI PADA KHUSUSNYA UNTUK MENINGKATKAN KESADARAN AKAN DAMPAK PEMANASAN GLOBAL….. MINIMAL KITA BISA MENJAGA LINGKUNGAN KITA SENDIRI AGAR TETAP HIJAU……LET’S GREEN UP LAGUBOTI, BEBERAPA HAL YANG PERLU DIPERHATIKAN, DIBANGUN, DAN DIJALANKAN :
    1. BUANGLAH SAMPAH PADA TEMPATNYA, KHUSUSNYA ANGKA PAR-ONAN2 UNANG KOTOR ONANI
    2. JANGAN MEMBUANG SAMPAH KE ALIRAN2 SUNGAI KHUSUSNYA AEKSIMARE
    3. JANGAN SEMBARANGAN MENEBANG POHON, APALAGI ANGKA BONANI GAMBIRI NAI TANGSII SUPAYA TETAP TEDUH
    4. TANAMLAH POHON DIMANA KAMU TINGGAL MINIMAL 1 ORANG 1 POHON, MOLO BOI BONA NAMARPARBUE ASA ADONG SIALANGON MANANG SIGAISON (ADA HASILNYA)
    5. MANFAATKAN LAHAN TIDUR UNTUK KOMODITI AGRONOMI SEPERTI….HAUNATAS

    SONGONI MAJO…..MENYUSUL PE MUSE ANGKA….PESAN2 DAN TIPS UNTUK MENYELAMATKAN LAGUBOTI DARI BENCANA ALAM……
    BANGUNLAH KESADARAN JANGAN BERHARAP KEPADA PEMERINTAH SETEMPAT….KARENA MEREKA “ANGKA PANGOLA DO SUDE”

    MAULIATE GODANG

  61. Laguboti, berkembang untuk maju. Mana anak laguboti semua, coba lihat kampung halaman kita yang masih butuh kemajuan. Masa kita kalah sama balige, kenapa masih banyak anak laguboti mengaku anak balige…………. kenapa……. sedangkan di setiap website aja kalau kita masukkan tempat lahir laguboti masih bisa masuk. Berarti laguboti sudah di anggap ada di antara kota-kota kecil di dunia.

  62. Thn 1999, (alm) ayahanda bercita-cita memajukan Laguboti dengan mencalonkan diri sebagai Calon Bupati TOBASA.
    Sayangnya, saat itu masih era Sentralisasi..dimana Dana hibah (Rp. 3,2 M) diharuskan masuk dalam kantong para Anggota DPR RI.
    Saya dan keluarga yg lainnya menolak Mimpi beliau ketika harga rupiah yg sangat tinggi tsb.

    (sedihhhh…seddiihhh…!!!!!)

  63. oh iya ,,,
    boleh nanya ga,,,nich
    laguboti skrg per okt 2008 tambah maju ga ya ?
    ada yang berubah ga ya ???
    lama ga pulang..
    sebenarnya sich saya orang sitoluama…
    dekat lah ya..

    oh iya,
    manungkun ma jo au ya,
    hendra butar-butar na tinggal di sitoluama i
    molo dang sala
    anak ni guru SD inpres sitoluama ga ya ???
    cuma nanya..
    Horas

  64. Horas tondi mandingin pir tondi matogu..
    horas ma dihita akka parlaguboti…
    anggo huta nami pas ma di simpang laho tu Hephata

    molo klub ni sepak bola natikkiii goarna POLTI ( Persatuaon Sepak bola Laguboti Timur)… sering do juara molo tanding di tangsi hehehe… andigan main muse ??

    Gabe boi sombu sihol di baen gambar ni batu marpikkir bah.. molo di ingot jo na jolo mantonton Vidio di kode na simpang opat…

    *** Pasti di kode ni si kolombus kan😀

  65. Mari kita berusaha untuk memajukan Laguboti dengan menjauhi NARKOBA, Premanisme dan Perjudian. Dan mari kita berusaha supaya kita dibanggakan karena sikap kita yang ramah, rendah hati, sopan, mau bekerja keras.

  66. ada alumni smu neg1 laguboti`2001
    kelas 3ips 3.
    salam tu lilis lubis [kerja dimana skrg buk?}
    kristina pasaribu {udah berapa anaknya?}
    bertha pangaribuan {masih dibatam kah?}
    yanti pangaribuan {terakhir jumpa 4 thn yll}
    maruli pangaribuan{ntah dimana dirimu skrg}
    roy sibuea{jumpa dimp trakhir kita heheh}
    dewi/sari sibuea{anaknya dah gede??

    nungnga piga be gelleng muna hehehe

    salam lah semuanya…

  67. Najolo, andorang so porang portibi na paduahon, dipanjongjong bolanda do di piga-piga inganan palito sitorangi dalan. Palito karbit goarna didok damang.

    Sian bosi do tunggul dohot rusuk ni parpalitoan i, sian batu dohot simin do anggo ojahanna.

    Dua parpalitoan na tar bonggal, sada ma i di sirpang opat, pasar Laguboti dohot sada di partungkangan di tangsi.

    Antar na ummenek, dipajongjong do i sada di banjar kantor, di jolo ni kantor polisi nuaeng, apala di suhi, utara ni bagas ni demang Sibarani i, sada di jolo ni Gareja godung Laguboti. Adong hian do sada di lambung bona ni binsit-binsit di suhi ni alaman ni SR 3 na jolo, jala laos adong do i sada di simpang tolu dalan tu sibarani nasampulu dohot sada di simpang tolu dalan Gareja Godung dohot dalan Balige.

    Angka na menek na hugoari i, sanga dope tarbereng ahu alai ndang adong be palitona. Parpalitoan na di jolo Gareja Godung dohot Kantor Polisi, jotjot do i pinajangkit-jangkit uju marmeam di sihadanahon.
    Dua na parjolo na bonggal i, ndang apala sanga be niida, holan baritana nama binege sian angka natuatua, ala gira do parbosianna i diharhari Japang tu haringkotan ni porang.

    Di pudian ni ari, di ojahan ni parpalitoan na di sirpang opat i, jotjot do i gabe hapeahan ni angka ina partigatiga lampet. Hundulan ni angka sipainte motor manang adian pangulonan ni angka na baru sahat sian pardalanan.

    Di tingki gotilon, jotjot do ro panggogoi sian Uluan dohot sian Samosir tu Laguboti. Di batu i ma nasida hundul paima adong sisungkun nasida. Sai songon na marpingkiri idaon ni pamolus, hape na male do, ai ndang mangan dope.

    Nunga langku hamu amang? Ninna panungkun ma tu nasida. Molo pajumpang do argana, borhat ma nasida gabe panggogoi ni panungkun i.

    Di dok damang, andorang so ro japang, adong hian do jom na balga jala na timbo di dipajongjong mission di partungkangan, i ma tangsi nuaeng. Dohot do jom i diharhari japang na pidom i.

    Tar songon i ma saotik na huingot taringot tu batu marpingkirta i.

    Horas ma di hita sude pomparan ni Sipaettua dohot di sude angka dongan na hea magodang di Laguboti.

  68. TU HIYA SUDE WARGA NI TOBASA. ASA MARSADANIROHA MANIAN HITA SUDE. SONGON I MA MUSE TU ANGKA PEMIMPIN NI TOBASA ASA PARROHAHON HAMU HAMI ANGKA GENERASI MUDA ON. ALANA NAGODANGAN ANGKA PARSINGKOLA NA HONNA MARISAPI. JAI MOLO BOI NIAN UNANG MA BOSAN BOSAN NA HAMU MAMBAHEN ANGKA KEGIATAN TU ANGKA ANAK MUDA, SONGON OLAHRAGA, MUSIK, DOHOT NA ASING PE.

    JAI IMAJO ATE, MAULIATE MA TU HITA SUDE

  69. Jadi Kangen sama laguboti…….
    Sama tugu Sibuea……
    Sama temen-temen………….
    Nenda, Rotua, Fitri, Tanti, Melanie, Morina, Jossy, Edy……….
    Kangen sama semua………….
    Masi Pada Inget gw ga ya???
    Gw bingung mw call kmana so klo kalian liat comment ini email gw ja di only_ichaz@yahoo.co.id
    Lagubotiiiiiiiiiiiiiiiii…. Miss uuuuuuuuuuu!!!!!!!!

  70. horas…………..oiiiiiiiiiiiiiiiiii
    beta mulak tu huta taon baru on,….?
    boado ? dang adong rencana muna mangallang soto i onan?

  71. horas …horas
    saya sedang melakukan penelitian untuk membuat reka bentuk situasi perang batak dalam bentuk 3D sekitar tahun 1877 sampai 1907 melawan Belanda, akan tetapi dari beberapa buku/literatur yang saya peroleh dan baca tidak satupun yang menceritakan secara tektual tentang ciri fisik dan wajah raja SIsingamangaraja XII, apakah beliau memang berjambang sebagaimana yang digambarkan. Melalui forum ini saya meminta bantuan teman teman yang kiranya memiliki data tentang hal tersebut dan beberapa foto situasi tanah batak pada kurun waktu 1877 sampai 1907 yang dapat memberikan dukungan ilmiah karya ini nantinya, salam horas jala gabe

  72. horas…laguboti
    pada saat saya mudik ke kampung, kota laguuboti sepi pada saat malam tahun baru 2009
    diguyur hujan deras……………bak kota mati tanpa penghuni…SEPI dan MENCEKAP………! Pangaranto na mulak dang pala godang…..

    *** Bahh…ai mulak do ho hape Parto😉

  73. hallo,…..moderator…..!!!!
    ngaboa isi? tong dope songon2i?
    boanama forum diskusi on?
    dang berkembang!!!!
    bikin topik atau wacana2 baru dooong!!!
    issue2 menarik tentang laguboti dan sekitarnya
    siapa tau bisa kita follow up, jadi bahan diskusi pak camat dan jajaranya….hehehehe
    gmana bos????

    *** Horas Parto. Kuberitahu kepada semua par laguboti bahwa anda pulang tak bilang2. Jadi nggak ada diskusi….hehe…
    Anda sudah lihat sendiri kan apa yang ada di laguboti. Bendera Partai sangat banyak. jadi habis pemilu kita pungut semua dan kita hadiahkan kepada orang miskin di ….. dimana ya. barangkali saya masih butuh.
    Kalau hari pekan, jalan raya menjadi tempat pedagang. Tidak hanya di laguboti. Kalau tidak berdesakan tidak pekan namanya. Musim tanam tidak teratur, saling intip masyarakat siapa yang duluan, akhirnya terbelakang.
    Pertarungan politik berdampak ke tidak pedulian keresahan ekonomi masyarakat. Herannya, masyarakat ikut menjadi ujung tombak pertarungan itu, hingga lupa “gadu-gadu” dan hauma yang sudah “rambaon”. Tidak semua memang. Di Laguboti dikatakan banyak “RO” saya tidak ngerti apa maksudnya itu….

  74. horas pa moderator aku pulang bilang2 kok….liat dong di forum tanggal 18 desember…yang lalu
    ,…..RO?????
    itu Raja Olah……atau istilah lain agen, atau cari komisi kanan kiri, urus ini dan itu, sibuk ini itu, calo, tim sukses, sok organisator, sok punya massa, sok preman, sok jadi wartawan yang melanggar etika profesi, sok jadi aktivis LSM atau…apa sajalah istilahnya intinya…..”CARI UANG TANPA BANYAK BEKERJA ATAU BILA PERLU GAK PAKE SKILL, CUKUP SEDIKIT MANGOGAPI DAN BERSILAT LIDAH atau SEDIKIT MENGERTI SOAL HUKUM tapi dipaksakan dan skedar tau BIKIN PROPOSAL” hahahahahah itulah definisi RAJA OLAH.,……
    banyak bertebaran di laguboti….makanya perlu POTONG GENERASI…untung gw gak ikut tertular…..

    *** hahahahaha…aku baru tau. pantas saya sering disebut kurang gaul di simpang opat hehehehe….maaaauuuuffff ma na songon i….

  75. hallo, moderator…….santapi godang jo katua!!!!
    marga aha do tahe pak moderator?
    angkatan sadia do tahe katua?
    (asa binoto partuturon…!!) heheheh
    unang sai masi saganan asa sai masi pasangapan unang sampe masi pasakan
    hahahaha

  76. Bahhhh…ai na serius do ho Parto dang mananda moderator blog on. Hape sai rap do hita di warnet Laguboti dalan tu tangsi i dua taon nasalpu ngenet. Di bilut hambirang ho, au di siamun pas mambaen blog on😀 Nunga dao angkatanta daba, au angkatan ringan, ba ho angkatan berat do hahahahaha…
    Ditinggalhonho au di Laguboti,sipsipho laotu jakarta gabe pengusaha sukses hubege sian halak.
    Nunga jumpang hita di facebook minggu nasalpu, parrohahon ma.
    Hea do hita jumpang minum tuak di lapo ni si Ama ni Faisal di hutanami😀 Alai unang paboaboa da… hahahaha….
    Gorai par-Laguboti na adong di Jakarta i gabung di facebook, asa martukar pikiran. Unang holan sitan diatur molo mulak tu huta ate….. Santabi angka dongan na sian Laguboti da… gaithu do i. Bereng hamu ma aktifitas ni anak tarutung di postingan Kenangan di Tarutung, gabe merekat do nasida, kompak.
    Kompak hamu na disi mambahen nadenggan tu hutanta. Dang adong be gunana nuaeng on molo holan hata dohot opini…. Mauliate ma di angka dongan par Laguboti. Blog on dibangun dimulai sian simpang opat Laguboti do sahat tu saonari.

  77. ups………………………..PENGUSAHA????
    Jakarta hanya tempat belajar marhancit-hancit do katua….!!!
    bagaimana membiasakan dan mematangkan diri dalam sebuah kompetisi besar dan kompleks. Manja do iba na inggal di huta i gabe KARITATIF. Molo di huta…..Tidak pernah kelaparan, apa lagi mauas..boama na tinggal di toru ni pancuran, Tuak takkasan sai maneteki do torus sin tarus ni bagot i. Bolak do pollak dohot hauma, manang aha pe ni suan tubu do, gok dekke i bondar2i tinggal mandadap do, apalagi sipata dapotan haruting nasa bitis niba,naeng maridi iba nilangehon tu tao toba nauli i. Akhirnya timbul KEMALALASAN. ima salah satu faktor gabe godang si RO. (hahahahah), Dari pada jadi RO di huta lebih baik beguru lagi dipangarantoan, meggali wacana, meningkatkan gagasan yang progressif, mematangkan mental, membentuk pola pikir yang kritis, meningkatkan produktifitas karya, membentuk personal branding. Masih banyak lagi yang bisa dilakukan di jakarta, karena pada saat lapar/kritis…..kita semakin banyak belajar banyak hal. Molo dihuta, dungo pe nga jam 10 karejo sahat tu jam 1, mangan siang jo, istirahat sa jom lanjut muse karejo jam 2 ipe molo tubu ringgas ni roha, unang2 mondohondok alani butong niba mangan mangallang tanggo2 ni Rumah Makan Sahabat, Dapot jam 4 nga ni tahi lao tu kode tuak. Sai boa ma songoni???? BOSAN!!!! Tidak Berkembang, Songon2i ma torus mulak hulak (memang sih tergantung pribadi manusianya juga) Tapi…Bagiku KENYAK berarti MALAS…Jadi ni taon2 majo male di pangarantoan on, asa lamu tamba parbonotoan. Ima jo hasahatana Katua, ba molo sukses iba haduan tonggo mulak tu BONA PASOGIT Paturehon Hutanta i. Horas ma Bung Naipospos!

  78. Sering do hami curhat dohot ito nang dohot lae secara terpisah taringot tu perkembanganmu dung di Jakarta. Alana beliau berdua boi do ngomong dohot au berjam-jam, hape tipe ni lae kan dang godang ngomong. Hape Molo tu au sude do dicurahkan gagasanna dohot aha na dipingkiranna. Berencana do lae mambahen kawasan tanaman obat. Bah, nunga talu iba taringot tusi…. Mendukung do au diperkembanganmi jala sian naida do huboto. Las roha, lumobi. dung hubereng photo terakhirmu di facebook hehehehehe…..

  79. waaahhhh…
    andigan de i d bahen batu marpingkir i..?
    ai so hu boto dope..
    hape iba aLimni TRI SAKTI LAGUBOTI do
    muLak nama jo iba sahaLi2 tu huta..
    nga 3 taon poank iba dang muLak,hoLanna sbuk karejo torus
    nga godang ate perubahan disi,,
    asa ni jumpangan akka boru ni tuLangi..

    kwkwkwkwkkaakwkaw

    hu ingot dope, asaL muLak sikkoLa..
    hunduL2 rap dhot akka dongan d simpang opat.
    HHHhhhh..
    gabe masihoL poankkk..

    HORAS MA D HAMU SUDE ATE!!!!
    JAGA MAJO HUTA TA I ATE…
    hehheheheeheehehh :-)

  80. berarti holan lao (tamat sian 3sakti) lae si tambunan sian laguboti intor obanema batu marpikkir i. pasa daba nga 3 taon kan?
    dang na pola godang namuba sian laguboti…saotik do….dang na boi maju lagoboti i…anggo so adong do perubahan pola pikir di masyarakatnya. holan i do TITIK. Perubahan yang signifikan sebuah wilayah baik secara fisik maupun non fisik semua tergantung pola pikir yang visioner dari masyarakatnya terlepas dari perlunya kebijakan dari pemerintah setempat tentang perubahan2 atau pengembangan RUTR ( Rencana Umum Tata Ruang) secara periodik. Hape na masa di laguboti asing do…..holanna marangan2 ma nian alai dapotan pangomoan. Nipi namai dapoang!!!.HARI GINI MASIH MARANGAN2…..!!!!
    HORAS LAGUBOTI……..

  81. Saya bangga jd bagian dari Laguboti……

    saya bangga menjadi cucu opung hutapea
    (Op. Junjungan Hutapea)

    HORAS LAGUBOTI

  82. Ai naddigan do ibangunn patung i ake 2 taon nasalpu mulak do au tu hutahaean songon nasoadong dope i ate, attong mulak majo au songon dia do toetoe BATU MARPINGKIR on, atik boa dapot inspirasi iba. mauliate.

  83. songon na hurang ribur do blog on dung adong fb,,, !!unang sai holan di web tetangga hamu tulang moderator sipata bereng akka parlaguboti lapa-lapa on…wkekekaka.

    woi bro parto!!dang holan onan na beccek..manang taon baru sepi..

    di ingot ho do hita na minum taon baru i…di si berrek!!!

    acem air asom ma rasa tuak i..sampe lobi saember na i ta tadinghon.

    sipata baen parbinotoanmu asa jago rasa tuak i…atiha mulak muse taon baru on. akehhhh i.

    *** Musimna FB-ria nuaeng on holan ala ni si Zuckerber. Molo mulak si Parto dang olo be minum tuak, ai dang he huida dilapo.

  84. horas…

    ternyata ada juga situs yang membahas
    tentang laguboti

    aKu sebagai orang yang berkampung dilaguboti
    senang

    karan
    aku baru tau situs ini

    jadi kangen ma kampung q
    di pasar sirongit

    huta q laguboti paete ahu mulak da…

    HORAS MA DIHITA

  85. Horas…
    Nama saya rahman simatupang, saya dilahirkan di simatupang, pagisore besar dan sekolah di sitoluama SD,SMP & tamat SMK Soposurung, saya pingin salam buat dongan2 alumini SMP N 3 Laguboti/Sitoluama terutama buat :
    Hendra Butar2, Junita Pangaribuan, Juli Pangaribuan, Fernando, Op Sitaronggal/….?, reni simatupang, pokoknya teman2 alumini kelas III A, teman2 sekarang gman ni kbrnya ..?
    rachman_86@yahoo.co.id

  86. ndang adong, holan tanggo2 nama tinggal,
    ipe bongkas panembakan nai tuhor sian simpang SKI Siantar.

  87. saya asli laguboti, disidulang tepatnya saya bangga menjadi putera laguboti, tidak heran klo orang laguboti itu, pintar2, and tegas dan garang lagi hahaha, yang jelas hidup kota laguboti
    “batam 2009”

  88. molo sonari batu boi ibaen gabe hera jolma na lagi marpikkiar berarti tu taon naro boi do hape bangunon na lobi sian i.sukses buat lagubotiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  89. bah,,lok apala Photo ni Laguboti..Jalohamu To jonsimatupang.blog.com.disi do sude dht mual sisinga pae adoong mualni Parsimok mok pe adong do disii…unang be Marangan angaan hitaa Daaaaa,,,Jaloma Tu Aruaan,,idia si jonson Nimmuuu,,,,sudedoileanonna Tuhamu..Good bye…LAGUBOTI,,,,Slamat tinggal Jaga Dirimu baik baik,,,tinggalkenagan mai sude ateee,,,Lagubotiii,

    By;bro-Simatupang…

  90. Horas laguboti…boadope..mangan maho,jalotabbui.dng kamusni parlaguboti.molo madabuholong ho tusada borua,unanglean rohami sude tuibana,moloileakkorohamisude?tuitoani itingalhonmaho,gabe hurang rohamaio??wakakakk

    O oi!!dangadong na just wonna loking loking something room marpikkir on?molodang asahugulung namarpikkir on

  91. Horas. laguboti……………….
    Sombu sihol mamerang akka foto ni aka Raja2 i ba….. Jala nungga godang akka perubahan ate…… molo najoloan i…… gardu hinan do ra di tempat ni batu marpikkir i…….. Jala nungga lobi denggan dung di bangun batu marpikkir disi……. alai mungkin pihak MUSPIKA ikon di perhatikan kebersihan dohot penambahan daerah hijau…… asa songon na tamba asri jala indah berengon……

  92. mauliate di akka na malo,jalo na olo pature hon hutana.horas lagu boti horas sidulang horas dalan nahoda.MARI KITA KEMBANGKAN TANAH KELAHIRAN,JUNGJUNG ADAT ISTIADAT BATAK TOBA BAGI ORANG BATAK.Dan saya sendiri akan berusaha untuk menbangun lagu boti

  93. Pabereng bereng hamuma hutattai akee,,sian luat nadaoo,,isi hubereng poang tugu puraja aruaan,??huidama pajjomurannamii, ima emeiii,,,mauliatema dihamu partustellnamii,,ngahuida be dht haumanami i ima harimotting dht mesjid nadi pudini jabunami i,,,,thx,,akka parlagubotiiiiiiiiiiiiiiiii\P/

  94. kapan bangkitnya potensi wisatam khususnya wisata pantai danau toba di desa Lumban Binanga? kok malah kalah dengan Lumban Silintong Balige,…………… hei…. pantai kita lebih indah, pasir putih dan landai coy…TAPI…kok kita cuekin masa kita malah ke Lumban Silintong ????? ADA APA…….

  95. LAGUBOTI ????? ya…saya tidak akan pernah melupakanmu tempatku lahir, besar dan merancang cita cita masa depanku. Horas…….

  96. horas laguboti………………………………………………………………………………………
    hehe…….makin hebat ya kota laguboti kami ne.Tetap lah majukan tanah kelahiran kita dan cintai budaya batak.Semangat trus……………………..

  97. horas ma laguboti………..
    tu hamu akka kdan ku parlaguboti,

    rajin2 hamu marbola anggo adong
    parbola sian laguboti berkiprah tu indonesia on,
    asa hlak btak i trknal………..

    akka generasi muda ……..
    sering2 hamu nonkrng d batu marpikkir i……..

  98. Tu hamu sude bangsoku nataruli bangso batak, marsadani rohama hita disude angka siulaon asa anggiat lam tarbarita diujung ni portibion, bangso batak ima bangso natarpasu-pasu, jala sai hotma niang tongtong dame nasian Tuhan i. namian dibagasan rohatta be, unang olo hita dipabada-bada manang isepe!
    Asa tujuloan on halak batak manusia yang bijaksana dan sabar jala targoarma nian hita manusia yang mempunyai intelektual yang tinggi, di nalao pamajuhon bonani pasogit manang di pemerintahan on. mauliate ma dihamu sude, bapak/oma/tulang/nantulang/dohot lae/apara/anggi dohot ibotono nami, horas ma di hamu sude.

  99. Ai beha tabe di hamu na tinggal di Laguboti, tong dope songon na somal i ? Ai nunga boi di pamago “Elat, Teal dohot Late” sian roha muna ?. Ai binege nunga songon na godang barang haram i di Laguboti, beha toho do i ?. Na baruon tingki di Laguboti iba dang adong dope “Pancopet” di Laguboti, hape nuaeng nunga adong na beha do i ?. Horas ma di hita sude na !.

  100. Horas Laguboti….

    Kata bapakku…asal kami dari sana..alai dang jelas be bah..
    sukses ma tu huta Laguboti………

  101. Horas para penduduk laguboti yang telah merantau di daerah par horsihan”, daerah laguboti identik dengan “lagu” dengan kata sambung Boti”, saya sangat mengagumi daerah tersebut dengan mitos2 yang diutarakan oleh dari marga sipaettua”!

  102. Horas batu marpikkir….. Horas Ma Hita sude Akka Parlaguboti, songondia do khabarmuna Sude, sehat do Kan…mauliate ma, Alai Hubereng Songon na, Sepido sakkaddabu on, Ooooooh…… Olo mai Ra Naeng manotton Penbukaan FIFA , Accogot Botari sahat borngin jam 9, Horass ma dihita sude Ake, Aupe laoma jo Mamereng FIFA world Cup….

    by : bro – simatupang

  103. horas ma di hita lagu boti
    au selaku anak ni lagu boti naeng manjalo dukungan jo sian angka si abangan niba
    alana adong rencana nami mahasiwa rantau asal bonapasogit
    tarlu,obi ank lgboti na marsikola di balige hian naeng manjalo dkungan baik materi ato pkiran maupn krtik n saran asa di parohaon jo hami angka nak rantau tarlumobi na sian laguboti

    rencana nami ima:
    ! naeng mambentuk iktan pelajar bonapasogit di bandung
    jala hami nga knsultasi tu nalagu(salah 1 anggota nalagu ima saudari dumora tp.bolon)
    asa dbentuk jo 1 base camp ni parlagu boti di bndung
    jadi au selaku team komunikater na mangido tanggapan san natua2 nami manang sian angka abg 2 nami…boa hera2 tanggapn muna

  104. Sekedar manambai, masyarakya lgboti dr dulu trkenal sebagai pedagang disekitar taput. Lebih menikmati jd pedagang dr pada jd petani. Dan gigih dalam berusaha. Sebagai saudagar orang orang laguboti dulu telah memiliki mobil (utamanya jenis pik up) digunakan untuk berdagang. Sehingga disekitar taput sering dikenal dngn sebutan parmotor(pemilik mobil). Orang laguboti juga yg menjadi pelopor angkutan trans ANTAR KOTA DISEKITAR TAPANULI DAN KE SUMATRA TIMUR. Dengan hadirnya angkutan pertama ”CV.OPRANTO”
    Jadi nama CV. OPRANTO INI singkatan dari ”Oppu Raja Namora TOba. Mungkin sedikit kedengaran agak sombong. Tp itu adalah gambaran bagaimana masyarakyat laguboti pada masa itu adalah pekerja keras dan saudagar yg handal dan sukses.

  105. Bah….??! Naung juppang do hape ari natal dohot Taon baru…
    Selamat Ari Natal Ma di hita Sude 25 des 2010..dohot taon baru ..ma ake..dihita sudena
    Horas laguboti…Horaaaaaass…Sian ahu si bro – simatupang
    ———> :-)

  106. kita harus sanggup memptahankan……..
    yatu: melestarikan nilai cita rasa kita sebagai orang batak, terkusus kita tinggal di TOBA.

  107. horas ma di hita sudena,,,,,,,,,,,
    togu- marsitoguan ma hita ale akka dongan na marmudarhon siraja batak ate,,,,,, horas,,,,,horas……..horas,,

  108. -tolong donk…foto pajak (pasarnya). dulu ompung saya waktu masih ada (tahun 50-an sampai 80-an), punya pangkas rambut disana. mauliate….

  109. Amang tahe nunga tarlambat iba. Ondope binoto naadong situs ni par Laguboti, nunga ketinggalan iba. Alai tumagon ate tarlambat daripada sobinoto. Mauliate ma ate tunamambahen situs on. Memang malo-malo do par lagubotion. Salut. Au par Gasaribu do jala au sikkola di SMPN2 Laguboti di tangsi, tetangga dht ST hami ma parjolo muritna. Akka dongakku si Hisar Sibarani, Pangihutan Siagian anak ni tukkang jahit na dipasari, Gabe taringot iba muse nalari tu aek simare molo pelajaran bah.inggris dht matematika, markiukiu ma hami disi. Sogot nai dipaltungi guru ma iba dht penghapus manang dakka ni gambiri. Jd hamu akka na dihutai unang sai marjuji i be ulaon muna dht manakko manuk manang huting. Au par GASARIBU tu namanukkun si Darianto Pangaribuan, ibana tinggal di hutado(Gasaribu) hubege gabe kapala hampung ibana di Gasaribu. Jd songoni majolo perkenalanku. Maju trus Laguboti huta hatubuakku, sai masihol do au tu ho. Horas

  110. baen jo bah ceritani tangsi,alana molo hubegei sian natua tua i,najolo tempat ni akka sibottar mata do inna on,,,oke.mauliate………..horas laguboti

  111. Ai ima da laekku. Bekas ni markas ni nippon doi ninna bapakku. Dukkon merdeka indonesia mulakma ninna jepang tu hutana ba diambil alih pamaretta ma tangsion. Ido hubege ceritana. Ai sotubu dope iba disi. Horas ma lae. Maju trus laguboti

  112. kalau boleh saya minta tolong, siapa dari antara kita yang dapat membantu saya untuk mengetahui silsilah dari opung sipartano serta perjalanannnya. tolong ya….
    soalnya sudah lama saya cari2 gak dapat2.

  113. horas…..adong sada dang diboto hamu akka dongan,,bahwa laguboti adalah tano kanaan,laguboti ma israel ni indonesia..jd akka halak ro tu laguboti pasti betah tinggal di laguboti..,suku mana aja atau pegawai PNS yg udah sempat tinggal di laguboti pasti ga mau pindah atau dipindahkan ke daerah yg lain,

  114. Batu marpingkir (?) ,teringat dalam sejarah Sisingamangaraja XII juga di gelari Tuan Bosar Ompu Pulo Batu Sinambela. Merupakan pewaris pemikiran tradisonal Batak juga mengenai kepercayaan Parmalim yang ada di Hutatinggi Laguboti. Bisa bertahan dari pengaruh agama Kristen maupun Islam .Yang sekarang pemikiran batak Modern sudah sharing dengan pemikiran barat terutama oleh pengaruh agama dan cara hidup menurut tuntutan zaman dan mode. Saya pernah mengikuti pendidikan di SMP Neg Laguboti dan SMA RK Bintang Timur Balige, sekarang pensiun sebagai PNS. Berpikirlah untuk kemajuan kota kecil Laguboti. Horas.

  115. Aku sibarani lahir di perantauan sangat rindu akan mengetahui silsilah batak terlebih silsilah marga sendiri. tapi belum pernah mendapatkan atau menemukan TAROMBO sibarani,tolong kepada dongan tubuku yang mengetahuinya kirimkan ke Emailku

  116. HeNNy Hutapea

    Aihhh walaupun tidak dikupas habis Op. Raja Partahan Bosi Hutapea, sebagai Panglima Raja Sisingamangaraja XII,…saya sebagai cicitnya….sangatttttttt BANGGA BANGET…wish all batakers have the “BRAVE” like his BRAVE…menjaga LAGUBOTI…… Opung pasti sangat tampan dengan Kuda Putihnya (sedikit bocoran Kuda Putihnya bisa lohh…disuruh belanja sendiri ke Pasar…hebat kan??????? Namanya Hoda Sihapaspili (kalau tidak salah yah tulisannya hehehehe)…

    Sebagai keturunan Opung…we aproud to You Pung….

    Mauliate, atas kutipan Opung Raja Partahan Bosi Hutapea dan lagubotinya

  117. @Jhoni Sibarani,

    Ai ido penting na masuk kumpulan appara, ndang boi rajaan mu dongan tubutta manang ibototta naeng mangkirim e-mail masalah tarombo tu ho, mulo hudok loak do i, molo masuk ho kumpulan ni marga, manang kumpulan ni batak, jumpang mu do sude angka tarombo, alai manat sukkun, sotung dimakki-makki angka dongan tubuttai ho, molo di indonesia do pe ho tinggal adong do kumpulan ni batak di sude Indonesia,kabupaten, dan propinsi, sedangkan di Luar negeri adong kumpulan ni batak, jadi unang loakon ho kedan…!

  118. hubungi aq donk alumi 1999 smu 2 laguboti kalo ada kabri ya ,di no 085387534353/ 081349001020. bye jefri simanjuntak. jngn lupa ya invete pin bb 268e1c15e..horas horas,, maju terus smu 2 laguboti

  119. Nama saya: Lindung Hutahayan (Hutahayan, saya buat untuk lebih mudah ejaan nya)Saya sangat senang membaca ttg LAGUBOTI sebagai tano hatubuan ku, ini pertama sakali “by accident” ketemu “web site” LAGUBOTI sangat senang sekali. Saya pensiunan PERTAMINA dan sekarang tinggal di Houston/TX, USA untuk cari makan. Anak saya 3(tolu) laki dan sudah dewasa, tinggal dan bekerja di Houston/TX, USA. Saya tidak dapat mengomentari “BATU MARPINGKIR” karena tidak mempunyai pengetahuan mengenai hal ini, maaf dan maaf sebelumnya. Sebagai orang LAGUBOTI kalau bisa menyarankan agar “web site” ini terpelihara dengan baik serta berkembang sesuai dengan pengetahuan modern, alangkah baiknya “web site” ini di kelola secara professional oleh orang “IT” yang jujur (“honest”) dan “have a willing to do” serta di buat dibawah suatu Yayasan (“Foundation”) dengan mengambil nama historis LAGUBOTI, misalnya: ” Yayasan LAGUBOTI” dsb. Tulisan dari “web site” ini agar diusahakan lebih ilmiah(“scientific”) dan “minimize” berbau politik tetapi lebih memberitakan mengenai pengetahuan, kemajuan teknologi, business, per bank an, ekonomi pedesaan, olah raga, artinya bukan hanya mengenai kirim “personal matters”, tetapi sebagai “public information” dalam bentuk media “electronic” juga dibuat dalam bentuk “hard copy”. Koran Umum seperti Kompas, Sinar Indonesia, Mimbar Umum, Waspada dsb sudah berat (“over loaded”) dengan Politik dsb. Tentu akan timbul pertanyaan, dananya dari mana, jawabannya di biaya i oleh orang yang merasa dirinya dari LAGUBOTI dimanapun berada. Jadi yang paling penting, dibuat dulu Yayasannya lengkap dengan Manusia nya, Perangkat Lunak nya (“Software”) dan rencana Perangkat Kerasnya (“Hardware”) dengan bantuan modal pertama bantuan dari Pemda Tapanuli, karena Yayasan ini adalah merupakan bagian dari “Community Development “. Yayasan ini akan dapat berkembang menjadi suatu “Non profit business unit”, sehingga tidak menjadi object pajak bagi Pemerintah RI, tetapi menjadi “object pajak pengurang” bagi orang LAGUBOTI yang men sponsori atau membantu “Yayasan LAGUBOTI” dalam “Income Tax Return” setiap tahun. Sebagai “Non profit business unit” akan dapat berkembang misalnya menjadi “money lenders” dengan interest yang lebih ringan untuk business unit lain yang ada di LAGUBOTI and “beyond”, misalnya: petani nenas, kacang, cokolat, kopi, teh dan pertanian lainnya secara professional. Business unit “Yayasan LAGUBOTI” dapat juga menyediakan perangkat keras keperluan para petani atau industri rumah tangga, misalnya: Pengrajin Ulos Batak, Bordir, Kain Songket Batak, Kerajinan tangan lainnya, dsb. Kain Songket, bukan hanya dapat dibuat orang Minangkabau atau orang Palembang, tetapi juga dapat dibuat orang LAGUBOTI dengan “designed” Batak dengan bahan yang baik, sama halnya dengan pakaian Wool, bukan hanya buatan England atau Italy, tetapi juga ada buatan France atau Spain bahkan buatan China. Bahkan business unit “Yayasan LAGUBOTI” ini dapat menyediakan kebutuhan kenderaan bermotor, misalnya: spare parts, oli, oil filter dsb.
    “Yayasan LAGUBOTI” bukan hanya untuk masa sekarang atau jangkauan pasar hanya Tapanuli Utara, melainkan untuk hari depan dengan jangkauan pasar minimal Sumatra Utara dan DKI Jakarta. Saya sebut Sumatra Utara dan DKI Jakarta, karena kedua daerah ini “mungkin” menjadi ukuran kemajuan Ekonomi Nasional. Ini hanya pemikiran saja. Maaf atas pengguna an Hata Batak, Bhs Indonesia dan English language. Horas Tondi Madingin, Pir Tondi Matogu atau HTM-PTM.

  120. Thank’s tas info’a…
    Aku kelahrn siantar, Thn 2006, kami pulang kampung ke lgboti, rmh org tua saya di laguboti ujung tanduk..
    Trnya tugu batu mangpingkir tuch, punya kisah… Di batu itu jg aku punya crita singkat..
    Tp tak mngkin tuk di crita kan…
    Mauliate godang di hamu akka dongan..

  121. Kalau menurut saya ………. yang perlu kita ingat ciri khas kota Laguboti. Seperti Mi gomak ( soto ) daling 2.Kalau Batu marpikkir,,,,,,,,,Saya tidak bisa komentari.Sampai sekarang saya masih bingung, kenapa disebut Batu marpikkir ?

  122. hari ini saya baru tau tentang yayasan Del , dan tentang Laguboti dari TVRI. keren banget, semoga kalau ada kesempatan saya bisa mengunjungi tempat ini. karena sebagai br Batak saya jarang sekali pulang ke Toba karena saya sejak kecil tinggal di Jakarta dan sekarang malah kerja di Surabaya.
    Doa saya ” semoga semakin banyak sekolah2 berkualitas di Sum-Ut, agar org Batak semakin maju……dalam ilmu dan Iman ” Jbu all

  123. Hebat Ya…jadi pengen pulang ,kebetulan bln juni ini kita mao pulang saya akan mampir kesana untuk ngeliat patungnya mana tau setelah dari sana dapat ilham…( he..he…he..),tapi ngomong-ngomong aku mau titip salam dong buat teman-temanku eks.SMA BTB Balige khan banyak yang dilaguboti,taruli sibarani,ridho hutapea,tumpak hutapea,happy hutajulu ,dan yang masih teringat sampai sekarang Hinsa Simatupang ( Sudah berapakah anaknya sekarang ito……)Semoga Tanah Batak Makin Jaya….Bravo!!!!

    Mauliate
    Linceria.Napitupulu

  124. Hey, pingin dengar kemajuan Laguboti dibidang reading, mathematic, and science. Mungkin telah diketahui, bahwa “the Big Five” in the world utk hal tsb is Japan, South Korea, Singapore, China Shanghai and Swiss (kalau tidak lupa). Kalau tdk keberatan sharing knowledge or experience sangat perlu. Saya dengar ada satu “Library” di Soposurung/Balige, apakah hanya memuat mengenai the Batak’s history atau juga hal lain. Pingin mengetahui lebih banyak. Tks&GBU.

  125. Saya sebagai orang LAGUBOTI sangat senang dan very surprise and very exiting, its like dreaming and I don’t how to say…….. it’s amazing melihat perkembangan IT di Kampung Halaman LAGUBOTI. Saya bekerja di PERTAMINA selama lebih dari 30 thn, sebagai pekerja rendahan dari mulai Pulau Sambu/Riau, Balipapan/Kal-Tim, Jakarta, Los Angeles/CA-US dan Houston/TX-US. Sekarang cari makan di Negeri PAMAN SAM/US, Houston/TX.

    Saya banyak mendengar mengenai Bp. Let Jend Luhut Panjaitan, sebagai seorang militer yang sukses serta sebagai Dubes RI di Spore dengan profile senyum yang manis dan sangat menarik yang meng inspirasi PI Del atau IT di Tanah Toba yang memang sangat dibutuhkan sekarang dan kedepan secara global on the earth.

    Bicara mengenai IT, seperti dalam email saya, bahwa sekarang ini The Big Five in the World dalam reading, mathematic dan science adalah Japan, South Korea, Shanghai-China, Spore and Swiss (kalau tidak lupa). US untuk reading adalah ranking 17, mathematic ranking 24 dan bidang science ranking 27. Menurut saya IT hanya dapat dikuasai dengan menguasai ketiga ilmu tsb. Kita lihat South Korea dengan IT yang maju, maka lihat Samsung product telah meng ungguli Apple product. Juga industry mobil dan maritime luar biasa.

    Saya telah mendengar IT Spore sejak tahun 1972 dengan “NAN YANG” University nya, Bp Let Jend Luhut Panjaitan pasti mengetahui hal ini.

    Designed Web site PI Del, sangat excellent dengan warna serta susunan bahasa yang sangat nice, sangat mudah dimengerti, this is ones of the success key.
    Late is better than never, “Bravo” untuk Bp Let Jend Luhut Panjaitan dan PI Del.

    Mungkin on the next time, I’ll sharing my idea how to make this YAYASAN survive and get success, this is the Indonesian’s very value assets and our obligation as orang LAGUBOTI. Thanks and God Bless.

  126. @Hutahaean
    Ok, lae. Saya juga par Laguboti, marga Naipospos dari Hutatinggi, tetangga dengan Hutahaean…. Blog ini saya kembangkan dari Hutatinggi Laguboti melalui Warnet yang ada di Laguboti. Dengan perkembangan teknologi saya sudah bisa monitoring blog ini langsung dari rumah memakai modem…

  127. HoraZzz…
    Sungguh mengharukan..
    saia bngga dgn ini smua, smoga dgn ada ny ini, stiap org batak tdk lg menyesal dgn apa yg sdh di miliki ny, melainkan bangga lah tlah jd bagian dr org btak di dunia.
    Bravo batak..
    Batak, I luph U 4ever
    batak di dadaku, sekali batak, tetap akan jd batak, mati sekalipun akan tetap batak sejati..

  128. BATU MARPINGKIR ! Konon batu marpingkir terbuat dari bongkahan batu yang permanen yang berfungsi sebagai tempat istirahat duduk sejenak untuk menunggu kendaraan angkutan umum bagi masyarakat di sekitarnya yang posisinya berada di simpang empat Kota Laguboti (Halte Bus) Sambil menunggu datangnya kendaraan ada berbagai aktifitas disekitar batu marpingkir, ada orang jualan rokok, bombon, minyak rambut buat kaum lelak tua terlebih anak-anak muda yaitu Tancho, Lavender di jual secara eceran menggunakan ukuran sendok kecil dibungkus pakai pelastk bening (Karesek) ada yang main catur sambil minum kopi hangat .
    Pada saat angkutan umun singgah di simpang empat ada namanya Cincu yang meneriakkan tujuan angkutan misalnya Balige-Siborong-borong-Tarutung atau Porsea-Siantar-Medan dll, seiring berjalannya waktu pada saat kendaraan angkutan umum belum kunjung tiba, orang-orang tua maupun kaum muda-mudi yang setia menunggu kendaraan duduk di atas bongkohan batu di simpang empat ini selalu suka melamun/berangan-angan. Makanya disebut BATU MARPINGKIR .

  129. saya bangga status kelahiran saya di laguboti,
    teringat kemarin “wanita perdana narek becak di laguboti.”😀

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s