Masihol tu Muara

Monang Naipospos [ Memburu Mangga ke Muara ]

Kecamatan Muara di kabupaten Tapanuli Utara cukup terkenal dengan buah mangganya. Daerah ini memiliki potensi pertanian pangan (padi) plawija (bawang) perkebunan (mangga). Sejak memasuki daerah Muara dari Silangit, kita akan menebar pemandangan dan melihat pepohonan hijau terbentang hingga pulau nan indah Sibandang. Melewati Kota Muara menuju Lontung hingga Bakkara juga kita masih melihat pohon Mangga bertebar di sisi jalan.

Bulan Januari ini musim mangga di Muara. Rencana berburu mangga sudah saya rencanakan sejak awal panen, namun selalu ada saja penghambat. Kemaren (Minggu 26/1) bersama teman saya Lambaik Manalu wartawan Batak Pos melaju ke Muara. Panorama indah tidak kami abaikan sembari melihat pohon mangga di tepi jalan. Wah, ini terlihat pohon mangga masih berbunga. Sempat ada rasa kecewa, kehabisan buah mangga “namalamum” yang sudah masak.

Menjelang Unte Mungkur dipinggir jalan kami melihat anak-anak kecil berjejer seraya menyapa “mangga tulang … mangga”. Mereka menawarkan mangga dagangan mereka yang ditempatkan didalam ember plastik dan kantongan plastik. Mereka cukup agresif memberi keyakinan pada kami untuk membeli mangganya itu. Saya melihat mangga itu agak kecil dan kulitnya kurang bagus, sebagian masih mengkal. Karena semangat dan kelucuan yang mereka lakonkan, saya jadi tertarik membeli dagangan mereka itu.

Ada boru Aritonang, boru Rajagukguk, Ompusunggu. Di beberapa kelompok cilik lain kami tidak sempat menanyai marga mereka. Begitu mereka tau kami dari Laguboti mereka tertawa dan sebagian tidak yakin. Paling tidak kami dianggapnya dari Medan atau Jakarta. Wah ….. apa kami ini kereeennnn!😉

“Mangga yang kulitnya hitam itu manis tulang”, jelas mereka meyakinkan saya saat memilih mangga yang baik untuk dicoba. Ternyata benar…. Hmmmm…. Maniss…. Enak…. Menakjubkan. Anda pernah menikmati mangga Muara ? Woooooww pasti anda meneteskan air liur.

Menjelang Muara kita melewati gapura alami dari pohon mangga di sisi kiri dan kanan jalan raya. Pohon mangga itu sekarang terlihat sudah termakan usia tua, tidak lagi rindang.
Kenapa buah mangga itu banyak yang busuk? Anak anak menjawab singkat. Kami tidak tau tulang. Kami tidak dari dalam, jadi tidak tau itu busuk. Itu jawaban anak kecil dan wajar. Namun jawaban dewasa harus mangkaji dulu, kenapa selalu begitu ?

Peningkatan kualitas mangga memang perlu dipikirkan untuk mampu menguasai pasar buah di Indonesia. Busuk mangga menjadi persoalan. Pengetahuan tradisional dari leluhur selalu mengatakan “Jangan memakan buah dekat pohonnya”. Semasa kecil saya berpikir, apa hubungannya? Kami dulu selalu membuat onggokan sampah rerumputan untuk dibakar dengan bara pada sore hari. Asap tanpa api mengebul mengitari sesisi kebun. Dengan kepatuhan tidak memakan buah di pohonnya dan membersihkan sekitar pohon dan menyingkirkan buah rusak yang jatuh ternyata meminimalkan buah busuk.

Sayang kami tidak sempat mengitari kebun mangga di Muara. Apakah dengan menerapkan pesan para orang tua untuk memelihara pohon berbuah dapat meningkatkan kualitas mangga di Muara?

Tidak ada fasilitas wisata musim mangga di Muara kami temukan. Setidaknya kami ingin masuk daerah kebun yang tertata rapi linglungan dengan fasilitas pendukung bagi pengunjung. Ada dua manfaat yang diharapkan wisatawan local ke Muara pada musim mangga. Makan mangga yang enak langsung dari kebunnya dan menikmati panorama indah danau toba.

muara_02.jpg muara_02a.jpg muara_03.jpg muara_04.jpg muara_05.jpg muara_06.jpg muara_07.jpg muara_08.jpg muara_09.jpg muara_13.jpg muara_14.jpg muara_15.jpg muara_16.jpg muara_17.jpg muara_18.jpg muara_19.jpg muara_20.jpg muara_21.jpg

Dibalik keindahan Muara..

Memandang dari atas buki ke Muara memang menakjubkan. Menelusuri punggung bukit menuju kota mangga itu menjadi pengalaman yang sulit dilupakan. Di beberapa tempat lokasi pandang memang sudah disediakan fasilitas memandang bagi peminat panorama danau toba. Tapi sayang, lokasi itu gersang, penataan tanpa sentuhan seni, tanpa pohon rindang. Bila panas terik, maka siaplah terpanggang sinar matahari.

Di kota Muara kita menamukan dua hotel. Salah satu hotel terbaru cukup megah, namun sepi penginap. Pantai Muara tidak menawarkan pengunjung untuk mandi dan bermain di perairan. Pantainya kotor, sisi pantai tidak terawat. Beberapa tempat yang landai yang justru diharapkan untuk wisata pantai justru banyak tumpukan eceng gondok. Wah … dimana mandinya ya ?

Pelabuhan Muara sudah ditambah fasilitas dermaga untuk kapal ferry. Kabarnya ferri line Nainggolan-Muara sudah direncanakan. Dermaga dengan dana miliaran rupiah itu terkesan kurang rapi, asal ada saja. Dermaga itu menampung limbah danau. Disekitar dermaga terlihat lumut air menjuntai menyeramkan seperti siap membelit. Kebersihan memang salah satu topik untuk dipelajari bagainama melakukannya. Sekuat apa kita berteriak untuk menawarkan panorama indah danau toba, bila hal kecil soal kebersihan diabaikan, itu menjadi slogan penyangga untuk ketidak hadiran wisatawan keduakalinya.

muara_10.jpg muara_11.jpg muara_12.jpg

NUNGA MARPARBUE MANGGA DI MUARA

nunga jumpang tingkina
marmutik mangga di balian
sinuan ni ompungta
tinamboran ni amanta dohot inanta

nunga leleng hupaima
las ma roha
dung mararumas parbuena
mongkol
marsipigo
unang rambasi nina angkang
asa denggan malamun
ringgas do nang ito mandulo

nunga malamun mangganta
hupaboa tu ito
dohot tu angkang
di nadao
dipangarantoan
asa manjangkit angkang
manutihi au ditoru

nunga malamun mangga di Muara
godang ma jolma ro
angka situhor mangga

hugadis do mangga di topi dalan
huingot do angkang dohot ito
dang huboto manongoshon
dang ro mangalap

masihol au tu angkang dohot ito
uju malamun mangga dihuta


Bookmark and Share

Tautan :

Panorama Danau Toba
Memandang dari Sipinsur
Melayang diatas Danau Toba
Memandang dari Dolok Tolong

129 thoughts on “Masihol tu Muara

  1. Rondang br Siallagan berkata:

    Photo yang indah, ingat Muara…Ingat Ompung dari Mama karena Mama …Aritonang Simare-mare….berapa jauh kah Muara dari Ambarita?. Soalnya saya belum pernah kesana…Boleh…ya, informasinya.Ito..Terimakasih.

    **** Muara di seberang selatan Pulau Samosir. Dari Ambarita masuk ke Parapat. Dari Parapat menuju arah Sibororngborong, dari simbang Badara Silangit terus ke Muara. Sekitar 1,5 jam naik mobil dari Parapat.

  2. Pahala Panjaitan berkata:

    Kecamatan Muara i Lae Naipospos termasuk Kabupaten Tapanuli Utara do manang Kabupaten Tobasa ?
    Tanaman itu pada umumnya perlu dibersihkan dari gulma terutama sekitar batangnya agar pertumbuhannya cepat berkembang.
    pembakaran sampah tersebut maksudnya menghasilkan asap sebagai pengganti pestisida yang selayaknya dilakukan pengendalian hama penyakit minimal pada saat mangga berbunga
    barang kali penyuluh pertaniannya (PPL) jarang memberikan penyuluhan padahal komoditi mangga sebagai komoditi andalan di Kecamatan Muara
    dan saya yakin pemupukan juga tidak pernah dilakukan.

    *** Kecamatan Muara adalah Tapanuli Utara. Terimakasih masukannya tulang😉

  3. MASIHOL AHU MANGALLANG MANGGA MUARA KECIL TAPI SAMPE KE BIJI-BIJINYA SANGAT MENGGIURKAN..
    SAMPE IMBULU-IMBULU DI HABISIN JUGA ADUH DISANA JUGA INDAH DAN LUAR BIASA PEMANDANGAN DAN KALAU KEATAS SEDIKIT ADA HUTAGINJANG PANATAPAN NI NAPOSO ………. HAMPIR SELURUH SUMUT HABERENGAN…HANYA SANGAT DISAYANGKAN MEDIA KOMUNIKASI BELUM BAGUS SEPERTI TELEVISI YANG HANYA BISA MENERIMA TVRI DAN SIARAN MALAYSIA DAN PEMANCAR RADIO FM JUGA HANYA SATU DI KECAMATAN MUARA YANG BISA MEMPROMOSIKAN MUARA NAULI.
    SINETRON DI TVRI ANAK NABURJU ADALAH DARI MUARA NAULI … HUTA HATUBUANKI..

    MASIHOL AHU TU HUTA HATUBUANKI

    HORAS

  4. emria sitorus berkata:

    14 thn yg lalu saya pernah ke Muara, molo so sala au tu si Bulbul do tahe? ngalupa au goarni huta i. Ada tulang disana marga Siburian, guru SD disi. Fotonya lucu-lucu, gabe taringot waktui makan mangga muara, kecil-kecil tapi manis. Terus mangula tu dolok-dolok sembari memandang danau toba. Mandi di topi pantai rame-rame, waktu i bersih dope.
    Mangallang ikan jahir yg di tombur, yg masih segar baru di jaring sian danau toba pake doton. ueeenak kali.

    *** Bah …. gabe ro ijur😉

  5. aduh……….
    aku masih pengen ke toba lagi dech.
    rasanya liburan kemarin masih nanggung.
    soalnya aku belum jalani NAINGGOLAN. Aku juga masih pengen berlama-lama lagi di sagala.
    hu.hu………hu……..
    kapan ya maen ke sana lagi????

  6. lina siregar berkata:

    Horas
    saya sangat senang sekali bisa mengenal daerah muara, asal saya juga disana. saya sangat senang dengan berita ini tinggatkan terus ya .

  7. lina siregar berkata:

    molo laohamu muse tumuara, paboa hamuda asa hutitip asa boan hamu manggai. jala fotoni taotoba dohot sibandang. mauliate

  8. PALMA berkata:

    Muara Nauli, andigan ma boi au ro muse tusi. adong do dongan hu sian muara. Artati Tamba didia sonnari??

  9. Ivo Silvester Tamba berkata:

    Uli jala Denggan ate MUARA i. Songoni ma nean ate uli dohot denggan ni Rohanta be. Asa boi hita marsada roha mambangun hutanta i. Horas ma di hita saluhutna.

  10. agung dwianto berkata:

    aku baru kemaren pertengahan juni 2008 ke muara.indah sekali, sayang hanya sebentar

  11. LEONARDO SIAGIAN berkata:

    au asli halak batak,tinggal di muara,aritonang,au hian marsikkola di SMA N 1MUARA.au songonari tinggl di Bandung marsikkola.ngamasihol iba tu muara.ayo anak muara cari ilmu setinggi2nya ya.horassssssssssssss///

  12. LEONARDO SIAGIAN berkata:

    Marsitangiangan hita ate halak muara i,marsibantuan molo di pangarattoan da.

  13. renty berkata:

    danau toba sungguh indah…………. tidak terlupakan, saya lahir di porsea, tapanuli. sungguh bagus sekali fhoto2nya semua terima kasih kesemua ito2 yang buat fhoto ini jadi pengen pulang kampung memang belum pernah ke muara hanya tau danau toba saja,ingat mangga yang kecil2 tapi manis banget, tidak ada di jakarta jadi masihol do iba tu huta hatubuanki…mauliate

  14. rina silaban berkata:

    aduh……………..indahnya jadi pengen dapat orang muara aja, biar bs pulang kampung kesana

  15. Wilson Rajagukguk berkata:

    Uli nai tano muara i.

    Ummuli do tano Muarai sian Maui Hawaii manang Waikii
    Jala ummuli muse doi sian Bali.
    Jala ummuli sian Great Barrier Rief

    Nunga masihol iba tu Muara Nauli i, andigan boi naeng mulak mandulo ho tano muara nauli

    Program Pascasarjana Ilmu Ekonomi
    Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia

  16. nungnga hea ahu lao tu hawaii.pattaya bali dht sude objek wisata indonesia.dang adong naummuli sian muara.memang muara ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr biasa.sambil hundul di simok mok huhut mangallang mangga.waduhhhhhhhhhh uenak tenan deh pokoke.oh….akka dongan parmuara ngadidia hamu sude.Natal nga jonok bersiap2 mulak tu huta

  17. Toho doi, uli do tutu Muara dohot huta ni daompung i Huta Lontung (najolo didok sosor lontung), jotjot do(ganup tempo singkola) ahu dohot dainang pangintubu br. Rajagukguk (nahinan) turun sian Humbang (Lintong ni huta, ahu Sihombing) mardalan pat turun sian robean i,
    Pangidoanhu, naeng ma nian uli nang rohanta, manjalo tamuenta (turis), tabahen nasida sonang tinggal mansai leleng, ndang hurang siberengon dohot sipanganonna, ate!. (pangidoanhu do on da).
    Ala ni i, sai anggiat ma pamarenta dohot sude hita marsada niroha asa unang mago haulion i.
    Najolo mansai godang do sampuran na metmet madabu sian dolok i, alai nuaeng daong be. Adong hian do bondar (dipinggir ni huta) madabu sian dolok tu tao i, jala jotjot do hami maridi di bondar natio i, marlange bibi sahat tu tao i. Nuaeng nunga leleng marsik ninna!!, marsak do hita mamereng. Sai anggiat ma denggan tu joloan on. (Parsorionhu)
    Songon i do nang huta nisimatuanghu Simbolon(Pangururan), marsik do tong aek naturun sian dolok i, toho dipinggir ni jabu ni gadong ni simatuanghu.
    Molo boi nian Partungkoan TanoBatak on ndang marnaloja mambahen sumangot dihita tarlobi diangka pangaranto asa dilehon pingkiran dohot haadonganna be. Horas, horas, horas, di hamu na manghalojahon partungkoan TanoBatak on.

  18. Sudomo berkata:

    Ulinai tahe muara hutaki. aut boi ma nian songon lali habang. boi au tibu mulak pasombu sihol hi tu tano hatubuanki.

  19. Tolong sampaikan pesan saya ini ke pemda Taput, ya:
    Muara satu-satunya pantai yang dimiliki Taput. Karena itu, sangat pantas memiliki tempat berenang yang ditata. Dengan demikian suatu kebanggan bagi warga Taput jika mereka dapat berenang dengan nyaman di sana. Bahkan dari luar Taput pun akan datang ke sana jika musim libur tiba. Bukankah pantai Ancol, Jakarta, selalu dipadati jika musim libur?

  20. LAPOR… ABANG (ala rap marhula-hula hita tu Raja i Manurung)
    Hubuat foto sipinsur_08 laho judul blog, dang na parmisi be ahu na paboahon nama, molo tung so topet di roham cara-ku biasa doi na marpariban asal ma unang sampe hansit roham!, gabe laos so di entri abang annon angka na mambahen terhibur roha dohot pikiran di krisis ni ekonomi on.
    Mauliate & Sukses untuk Abang Monang Naipospos.

    *** Ambil ma, asa seri hita. Ai hualap paribanmu dang jolo husungkun langkam.😀

  21. DICKSEAN berkata:

    HORAS…….. anak anak muara ……………
    aku asli dari muara, n’sonnari sikkola di siantar
    bang…. klo bisa publikasikan aza ne wb page nya biar
    jd tmpat nongkrong anak muara n’ dr toba keseluruhanya kan enak????????????

  22. NATAL H SIREGAR, Bandung berkata:

    Nunga tung masihol iba naing mulak tu muara.Siani do bona pasogit hu lae. Molo akka marga Siregar, Aritonang dohot Simatupang, ima hutana. Ah…, sai naing ro do iba nian muse mangida hinauli ni Muara i.

  23. horas………!!!
    ma di hita anak- muara
    uli ni muara, so boi huliupahon..
    naeng ma nian hita rap padengganton…
    jala taingot podani natua tuanta, asa taruli hita
    muara
    huta hatubuanhu……….

  24. horas ma di anak muara sudena………!
    tung mansai ulido molo binereng muarai, jala masyarakat na pe tung mansai maju.
    alai, alani perkembangan ni jaman on dohot perindustrian gabe segado suden.
    alani ima dihitaq anak muata, rap padengganhon mahita di bonani pasogit tai. horas mauliate…….
    TANO MUARA NA ULI
    NA SOBOI NIHALUPAHON NIROHA……..
    H O R A S

  25. Saya sangat bangga dengan komentar yng sudah masuk,
    saya sebagai Putra daerah menghimbau putra-putri orang muara nauli memberi perhatian banyak terhadap bona pasogit.

  26. rindu berkata:

    Horas Muara…..!

    anak2 muara jangan lupa kacang akan kulitnya,
    ingat muara adalh tanah kelahiran kita, jangan lupa bona pasogit. inga…2…2…2..

  27. juliana s berkata:

    pulau sibandang keren yahhh??
    saya blm pnh kpulau sibandang , tapi pulau sibandang itu adalah tetangga pulau kami, SAMOSIR.
    bisa gak foto2 pelabuhan pulau sibandang dibanyakin??
    saya ingin melihat rumah teman saya…
    hehe
    titip salam hangat buat martin rajagukguk yang telah membuat saya kagumm!!!

  28. hardi siregar(azis) berkata:

    bohado nuaeng kabar ni muara???? nunga masihol iba naeng mulak tusi…..nunga marboras mangggaaaaaaaaaaaa

  29. horas..mauliate ma ba lae,nga di publikasihon hamu hutatai,mancai uli ma nian muara i ate….goarna ma daina…gabe malungun ua naeng mulak tu muara,tano hatubuan ki.tano hagodangan ki….andigan ma au boi mulak tu muara nauli..asa pajumpa tu natua-tua i, tu akka dongan,dohot ale-ale….horas…horas….horas!!

  30. B.Parningotan berkata:

    bah, uli na i Muara muna i, songon na ngali disi berengon ate.
    adong do disi ombusombus manang pohulpohul?

  31. Wilf berkata:

    Muara Nauli
    Muara Na sogi
    Masihol Au
    Sai Naeng Mulak Tusi
    Nang Pe dao oo…Dipardalananki

    Ido Huta Haposanki…

    Minta Tolong jo Bah i bantu au manorus hon lirik ni lagu on alana nga lupa au…

    asa adong sipasombu sihol hita tu mUara NA uli I..

    Boti Ma….

  32. ah… Muara,, bonapasogit… waduh, gabe aning mulak au……. tp sabar tunggu libur.. Q akan keliling muara….heeeeee, oh y horas buat semua anak muara,,,, semangat y

  33. Drs. N. Siregar, di Bandung berkata:

    Oh………., Uli nai huta hatubuan.Muara na jogi, andigan ma au mulak tu si.Sai huhalungunhon sai naing mulak tu si.

  34. saleh w siregar berkata:

    Muara,,godang do disi marga siregar..uli tutu do hutana..
    mamereng huta muara gabe taringot do ahu tu huta hatubuanku sipirok nauli..!dolok na timbo,,
    molo di muara,mangga i ma..ai molo di sipirok,utte i * jeruk ma..

    Horas..Horas..Horas
    Mari kita bangun Tano Batak

  35. Gabe masihol ahu naeng mulak tu muara. taringot ahu tu dainang naung tu situmandok, huingot ahu di tingki dakdanak marmeam tu si mokmok, di robean lao tu parranginan. huingot cinta pertamaku di muara. aut sugari adong habonghu nungga habang ahu tu muara. andigan ma boi ahu mulak?

  36. gutmantogatorop berkata:

    he..he…songon nagodang komentar tu muara on.dohot jo iba na marsingkola di bengkulu manambai.
    To ho do i. ai tung nabagak do hutakku Muara. apalagi manggana na tung massai tabo. disido nuaeng dainang pangintubu mandalani ari-ari na di bagasan huta nauli i.
    angka pangisina natung massai ramah jala uli (apalagi au mantan siani, ganteng hian. he…he. narsis dikit ga pa2 kan?)
    jala…….. ah nga sai joi ate annon ponjot . pagodang hu hatangku.

  37. Jamodden Sianturi berkata:

    Sude Mandok Uli Muara, Memang tohodoi, alai dilihat dari segi kepedulian Lingkungannya khusunya pantai Muara sangatlah tdk tepat dengan kata ULI,
    Boasa hudok songoni
    Ahu dibulan Januari 2009 sengaja do ro tu muara sian Tarutung bersama keluarga khusus untuk melihat Muara karena selama ini saya tau keindahan Muara adalah dari Internet. kami sengaja mempersiapkan diri membawa peralatan renang dengan hati yang berseri- seri terutama anak – anak . Tibalah kami dimuara dan langsung menuju Pelabuhan Muara tepatnya depan kantor Polisi. alangkah kagetnya melihat kondisi pantai yang tidak terawat, banyak Enceng gondok, Lumut, licin dan tidak layak tempat untuk berenang, sehingga niat kami urungkan untuk berenang.
    Menurut informasi dari penduduk setempat bahwa tempat berenang dan bermain ada di Lobu Tangga, kemudia kami menuju daerah tersebut. kembali kami kecewa melihat kondisi pantai disana tidak jauh beda dengan Pantai yg didepan kantor Polisi : banyak Lumpur, Encenggondok, pantainya sangat kotor. Sehingga kamipun mengubur dalam2 Niat berenang didanau toba, dengan rasa kecewa kami kembali ke Tarutung. Ini hanya sedikit informasi nyata yang kami alami tentang Muara.

    Horas……………

  38. Boy_Down Silali berkata:

    Horas Anak Muara,

    Didia be do hamu? Molo adong parpunguan, kabari hamu ate.

    Best Regards,

    Boy Regar
    021-2522788 Ext 252 (Office)
    021-2521672 (fax)

  39. Alexander Siregar berkata:

    salam kenal tu sude anak muara angk’99, atik boha adong dongan satarap niba tikki SMP & SMA neg Muara..🙂
    boidora marsitandaan muse, alaungpe naung markeluarga be🙂

  40. Ramson Sianturi berkata:

    Uli jala denggan do antong tano hatubuan hi, alai asa lobi uli naeng ma nian marsada jala martabe sude pangisina. Di Jakarta adong do klub bola Muara FC. Jala hami do juara ni tournament sepakbola Silindung Cup dohot Palem Garden Cup. Molo adong naeng margabung boima pajumpang di UKI molo tingki ari Minggu. Jala di paboa be tu kenalanna molo naeng adong marmean dohot hami.

  41. Boy Regar berkata:

    To Mr. Regar Alexander.
    angkatan 2000 boi do? molo dang sala, Bg. Alexander alumni 1999 do kan?
    molo au alumni 2000 do.

    Hidup Muara FC,

    lomo do nian roha mamereng kegiatan FC, alai dang kuat be marlojong-lojong.gabe supporter boi do kan? ise do nuaeng kiperna? apara si anggiat Siregar dope manang P, Rony Regar. ujui dimuara halakido kiper termahal seantero dunia.

  42. Presly P Marpaung, SE berkata:

    Horas….
    kalau ditanya muara pasti berdiri bulu romaku, karena muara dikasi Tuhan suatu karunia alam yang sangat luar biasa indahnya dan subur tanahnya, jadi sangat disayangkan kalau semuanya itu tidak dikelola secara baik dan bijaksana. oh ya kebetulan pendamping hidupku berasal dari muara tepatnya dari Simatupang lumban tonga-tonga.( Helannya Amang Sabam Sianturi ( Butong) )

  43. valent berkata:

    saya tidak tinggal dan lahir di muara, tapi ayah saya dari muara, huta na godang. kami jarang berkunjung ke sana, tapi cinta saya ke muara, tidak dangkkal, kendati hanya perasaan saya. dimanapun saya berada, jika orang menyinggung sedikit saja tentang muara maka saya akan ikut bercerita seolah-olah saya banyak tahu. saya rindu dengan aroma alam dan aroma perkampungan di muara yang khas. ada bau tertentu yang memberi nuansa tersendiri. kalau keluarga kami berkunjung ke sana tidak cukup seminggu karena kami akan menyusuri pantai menuju bakkara karena ibu saya berasal dari sana makanya saya bangga orang tua saya berasal dari sana karena ada alasan bagi saya untuk memberi komentar untuk muara. salam dari saya, pinompar ni par muara

  44. Horas ……….. Akka dongan anak Muara angkatan 1980 SMA neg ,Muara didiadohamu nuaeng nungga leleng iba mangaratto laos soadong do hea pajumpang dohot dongan sa angkatan tarlumobi tu kawan akrap hu Jonner Raja Gukguk
    Nasian Sosor binanga Unte Mukkur.
    ia ahu tinggal di Pulau Batam. SALAM kenal bagi semua anak Muara. Horas…………………….

  45. Grant samosir berkata:

    Muara itu sudah asal beberapa marga,Samosir,Simbolon.dll

    bukan cuman.Simatupang, Aritonang .Siregar.

    karena kake Bapakku sudah dimuara,

    Bapakku; Ngolu samosir

    Mamaku; dr, Idawaty siregar

    Kanpung kami dipandumaan B,aek

  46. richard siringoringo berkata:

    Muara hatubuan ni dainangi Sinta naibahao (Na Richard).Dang Tarlupahon ahu huta muara i.Disi do balga ahu dijolo niompunghu Br Rajagukguk.Disi do Tulanghu Tinggal (Saudara Naibaho).Setiap mulak ahu sian jakarta Ingkon do hudege huta ni Dainangi Naburjui.Hami tinggal di bage,ditopi ni Tao i.

  47. Meini br.Rajagukguk Par-Muara di Pulogadung berkata:

    Sai Huingot do Hutattai Muara Nauli, Ndang na narhalupahon tingki na jolo maridi di tao Muara. sude tahe holan kenangan namai, nungga matua daging. Horas ma Hamu ito na di huta Muara Nauli angka itokku Hampung ; Raplan Aritonang sekeluarga dohot Bugaran Aritonang sekeluarga .Horas ma dihita. From Mama Feny P.Gadung, Jakarta Timur.

  48. salam kenal buat helani pahoppungku/sabam sianturi/butong.namanungkun majo au namangalap si gembira do hamu manang si minda? tolong di balas.

  49. Lina br Rajagukguk Taruna Pulogadung berkata:

    Mansai Uli Huta Muara i, molo mulak au tu Huta masihol au naek tusi, nang pe au tubu di Pakkat ;alai huta Ginjang huta ni ompungki ndang tarlupahon au, horas ma hamu angka sude itokku dht bapak uda ku na adong di Muara on. Salam tu sude muda mudi na adong di Muara.

  50. drh bongot rajagukguk berkata:

    disido ditanom opung nami…. jala disido do sude kenangan hami…. we miss u muara…

  51. dermawati sianturi berkata:

    aduhhh,,,
    amang jo tahe,,,
    gabe masihol mulak…
    nga godang ate kemajuan ni muara,,,
    tambah lagimla foto2 nya,,,
    berdsarkan desa-desanya,,,
    goooo muara
    memg is the best,,,,

  52. memory siregar berkata:

    skarang Muara tak seindah dlu,,, sampah di danau toba dpasar muara, kadang tak terkontrol lg,
    aq anak muara asli lho…. itoo
    hekhhh
    kampuang qu di huta yg banyak…alias hutanagodang..
    apa l skrg jalan mau kmuara rusak berattt, danau toba byk dtumbuhi eceng gondok yg mngurangi keindahan panorama di muara…
    muara sbg investasi pemerintah yg dpt mnambah pndapan blanja daerah. tp sangat kurang yg namanya prhatian pemerintah trhadap harta karun ne, dan qt yg dharapkan muara nauli.
    muara pnuh dgn ke khas an nya,
    cth,,, mangga muara, tak ada yg membandingi… mangga apapun itu..
    ksenian muara jg..
    khusus nya…..
    TORTOR SAWAN…
    dl sya smpat mjd anggota tor2 cawan dr SMA NEG 1 MUARA. qm uda pergi ke padang,bukit tinggi, bahakan Jokjakarta…
    dan mnjuarai beberapa kegiatan seni trdisional.
    tp skrg tor2 itu ud jarang tampil….
    utk itu mari qt lestarikan dan qt publikasikan desa qt yg penuh warna seni…
    HORASSSSSSSSSSSS

  53. meriana.rajagukguk berkata:

    horas,,,,,,untuk melihat panorama pulo samosir datang lah melalui muara ato bisa di lihat dari pulo sibandang penghasil kota mangga,,,Batak Pos klo mo liput tapi masih lama ..he,,,, bulan September tepatnya tgl 10 & 11 2010 kami dari perkumpulan marga Rajagukguk ada rencana jalan-jalan,jadi klo mo liput boleh jumpa di sana biar kita kupas tentang keindahan dan kampung penghasil mangga.Mauliate
    Pengen punya calon anak muara tp siapa yg mau y…..

  54. jabaranes samosir berkata:

    Maju muara,molo binereng fhoto ni p sibandang sai nang pitor mulak iba tu toba alai boha bahenon idope tikina dang boi iba pintor mulak,molo hu ingot heado ahu sikkola di SMA N Muara alai holan KLS 1 pinda muse sikola ma alai manang didipe hamu aka dongan sa kalas hu hian huingot do hamu apalagi tu ho TANTI SIANTURI,PATARBONI OMPUSUNGGU,ESRA SINAGA Waktu hita KLS1.1 didiado nuaeng hamu aka dongan kls 1thn1986.

  55. horas muara,,,,,horas sudena sai masihol doroha nyian tu muara,,haholongi i,,apalagi tarida do jabunami bah di fhotoii,,sai tung masihol do rohanyian,,tusudena parmuara,,molo adong do fb muna ,,adong do parpunguan di fb,,salam kenalma di hita sudena,,

  56. Masianju-anjuan ma sude akka dongan sahuta
    anak-boru-bere, denggan ma saluhutna
    asa lam tudengganna akka namasihaholongan

    JHON H. SILITONGA
    Boru sian Sibandang Nauli, Menyewakan berbagai alat-alat Music pesta, serta siap membawa para
    artis-artis ibukota untuk menghibur berbagai macam pesta. kontak lambok silitonga

    Disude dongan sahuta, AXI TRIO siap menghibur anda, jika ada acara pesta, perkawinan, acara pelantikan, dll. Axi trio dan BERRY Music, siap 24 jam dengan menghubungi (” 081318942593″)

  57. Pinabotohan tu sude akka dongan sahuta, asa marsiajagaan diakka saluhutna suan-suanan na adong di sandok tapanuli utara, asa boi bertahan bona ni pasogit ta i, salah satu alam terbaik di INDO..
    tingkatkan berbagai hal, penanaman pohon disetiap lahan yang kosong, dan jaga dari kebakaran. Ingat bahwa Tapanuli adalah salah satu daerah hijau di p, Andalas. Disamping itu, saya juga berharap kepada para PANGARATTO yang terpencar dimana, agar mau memberikan perhatian KHUSUS bagi pengembangan penanaman POHON.

  58. wakedes kacyO sireGaR berkata:

    HoRas MUaRA……..au asli anak muAra,par lobutangga…tapauba ma rohatta ate akka natinggal di muara ….asa denggan ngolutta di muara…salaM haNgaT tu mUara,MauliaTe.

    “I LOVE MUARA NAULI”

  59. TOURMA BR SITUMORANG berkata:

    horas ma di hita sude, Muara huta hatubuanku disi do au marsikkola sampai lulus SMA Muara banyak kenangan yang tak terlupakan tarlobi tu Damang parsinuan naung jumolo di jou Tuhanta. Bah….salam ma tu sude angka keluarga.

  60. TOURMA BR SITUMORANG berkata:

    Muara, setiap aku mendengar nama itu, keinginanku tuk pulang makin kuat, terlalu banyak kenangan di muara, Tanolapang disi do maridi, huingot tiap tanggal tujuh belasan, godang akka partiga -tiga disi, marsitumbah ma angka sikkola SD, massai uli do tahe muara i, alai uli do tong parrohaon ni PANGISINAI,??? ingkon ma nian, asa lam maju muara i… MUARA.. I LOVE U FULL, MISS U SO…..

  61. ND Hutabarat berkata:

    NDH

    1. Horas Ito Rondang br Siallagan di NL. Diingot hamu dope husukkun dung do dibege hamu 2 borua Batak sian Parhonasan Lumban Raja mangalua dohot Turis Boladda NL ? Dialusi hamu, diboto hamu do di NL do nasida, uli do barita nasida markeluarga Ito NDH.

    2. Imada hamu akka dongan, pola do dihatahon Inanta Soripada Namatua Parhonas di Lumba Raja, nunga saut maju Honas Tigatigakki di Kiosk, alai nunga gabe mago 2 Borukku mangalua dohot Turis Boladda, ninna.

    3. Ulaokku Voluntir Pencerah GP Generasipenerus inklusip Batak mansai konsen jalo mamanukkun via internet / kato chat tu Ito na di NL i.

    4. Las ma roha, jala porsea au lehet do hubungan ni Inanta par Lumban Raja dohot Boru / Helana na dua di Nl, ala mmungki nunga masikunjungan.

    5. Ai diingot GP Generasipenerus Buladda do utangna tu Indonesia. Hualami do on dohot Amanta MP Sitorus tikki mangebati Tano Boladda 1970 sude Pipinan ni Pekerja Keristen Boladda NL Seminar Driebergen Utrecht i ro manjalangi hami mangido maaf mangingot Kolonialisme nasida di Indonesiia.

    6. Horas di hita umboto barita sian parserakan on.

  62. michael johan samuel siregar berkata:

    horas bah…….
    par muara doau
    rap marsipature hutana be mahita da
    sai ingot huta hatutubuanta muara
    lam maju na ma kota muara ate
    parsilali toruan doau

  63. lammaniur aritonang berkata:

    nauli do luat muara on…alai nungnga laum so di parrohaon pemda setempat be huroa alana songon na adong do di gambar i sampah……..horassssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss.GBU

  64. tomry sianturi berkata:

    mangga muara 3 bagian
    1. Jelek di luar namun manis rasanya.
    2- Bagus di luar tapi di dalam gulokon mmmmm
    3. Bagus di luar dan bagus juga di dalam,(mangga simatupang do i)

  65. Listen Sianturi berkata:

    Terakhir ke Muara bulan April 2009, saya sangat prihatin melihat kawasan pantai di Muara, mau nyari tempat mandi di pantai susahnya bukan main, karena hampir semuanya tdk terawat seperti dulu, banyak ditumbuhi semak-semak, terutama bekas lapangan sepakbola, dulu pantainya berpasir putih dan bersih, dan pernah menjadi tuan rumah pesta horas,keadaanya pada saat itu tdk kalah memprihatinkan, banyak ditumbuhi semak-semak. Harapan kami buat pak camat yang juga anak Muara bp Gibson Siregar, tolonglah pantai di Muara ditata kembali, karena keindahan Muara tidak kalah dengan tempat wisata di tempat lain, cuman kurang promosi saja dan kurang perawatan. Horas Muara

  66. HENDRY P. SIREGAR, BATAM berkata:

    Horas di anak muara sudena. Mauliate atas partisipasi mu na, walaupun hanya segores coretan diatas, tapi sungguh sangat berarti bagi semua orang yang merasa dia anak muara, supaya jangan pernah melupakan muara nauli tercinta, . THANX FOR SUPPORT MUARA CITY. JAYA, SUCCES, HORAS 3X.

  67. molo huingot muara nauli i,gabe naeng masihol do marningot akka dongan disi,
    tarlumobi akka dongan sikkola…
    Au nyan dang anak muara,cuma nasikkola do au disi selama 5 tahun,alai selama disi au nga tung mansai godang pengalamanku na boi diingot dohot sipadengganon.

    Tu akka dongan seklas hu SMA ang 99 nga masihol muse naeng pajumpang baahhh……

    SAI HU INGOT DO HO

  68. sentina simaremare berkata:

    horas Muara………………
    horas ma di hita sudena ddia pe maringanan, tung unang hea hta lpa tu bona ni pasogitta. Muara nauli tarbarita tu luat ni portibion naeng ma dohot hta pangisi ni muara naeng tarbarita suang sngoni mse dhot suan2anan tarlumobi mangga na tabo na so boi tarlupahon…..

    Muara nauli Muara naso tarlupahon…….

  69. Suherny Pasaribu berkata:

    Horass………….
    Tung nauli do tutu Muara on,
    Sai lam tu maju na ma huta hatubuan i jala dilehon hahipason t akka hita be asa tung boi ta pature bona pasogitta i.

    horas ma t dongan2Q parMuara…………….

  70. HENDRY P. SIREGAR, REGAR berkata:

    HORAS….!
    Masihol do nian iba , molo ga nibereng photo- photo muara nauli on. Mari sama2 mengajak saudara- saudara kita untuk mengingat Muara Nauli tercinta kita. Dukung trus , dan jangan melupakan tempat lahir kita.

    To dongan- dongan dohot, tarlumobi di akka dongan stambuk 2002 SMA muara, masihol do mamereng akka hamu sude na bah.., nungga mangoli be ra ate, dohot marmulian be. Hirap do roha Naeng do nian boi nibereng bohimuna nangpe sian photo, Tu akka dongan na ingin berbagi boii do meng up date di FB: HENDRY SIREGAR REGAR.
    or hendryregarmuara@yahoo.co.id or mobile: 0852 7596 3384.

    Di akka dongan na tinggal di batam , boi do ro di tempat ta , di batu aji putri hijau, asa mamanggang hita ate. alana nuaeng tinggal di pula batam na merah on do au.

  71. Mela Regar berkata:

    Memang betul hian o i…nauli do nian muara on…..masihol situtu ma iba on………
    nga leleng mangaratto……alai anggo roha sai naeng mulak tu bona pasogit….

    Adong manian parpunguan na solid di hita sude akka anak muara ate….laho mambangun hutatta i…..alai molo nibereng2 sude akka namasa…..ai holan namementingkan kepentingan sandiri do nuaeng sude………

    sai anggiat ma adong muse akka generasi penerus na benar2 peduli terhadap perkembangan muara nauli i ate….asa unang gabe lalap songon2 i torus muara i……….

  72. wakibosri sihombing berkata:

    ba horas ma d hta saluhutna

    sai jumpang ma angka najinalahan ni rohatta

    anggaiat boi tapaula huta nauli, muara i

    sai manumpak ma panggabean parhorasan tu sude luhut pangisi ni muara sngoni nang angka anak ranto na dao di parjalangan

  73. Horas ma dihita saluhut anak Muara………..
    ahu kebetulan tubu di kecamatan muara tepatna sian desa batubinumbun, huta lumban siantar manang anakni tokkeduduk nahinan (gelar ni natua-tuai) alumni sian SMA NEG 1 MUARA, dihuta nagodang thn 1986. saonnari tinggal di kota Medan nabalauon.
    Molo pinaihut-ihut angka komentar (pandapot) niangka dongan nadiginjang on adong na mamuji haulion ni kec. muara i (gumodang) alai tontong do adong na manarita diangka keadaan manang situasi nuaeng, denggan mai nian angka saritanta tai alai boi dopingkiranta ; AHA NAUNG TABAHEN(TAPATURE) DI HUTANTA MUARA NAULI IIIIIIIII ????????? Ndang sae holan na manarita. Ai hea do binege(nijaha) pidatoni presiden amerika tingki singkola iba mandok songonon: UNANG MANIAN DIETONG HAMU DIROHAMU AHA NAUNG DIPATURE NEGARA DI HAMU, ALAI ETONG HAMU DIBAGASAN ROHAMU AHA NAUNG DIBAHEN HAMU DINEGARAON.
    Songoni majolo saotik komentar sian iba anggiat tarhilala.
    Diangka dongan alumni thn 1986 SMA NEG MUARA, nungnga didiabe hita nuaeng boinian hita pajumpang sada tingki ate! manang melalui angka hp sinuaengon ate.
    email, robinsonsiburian@rocketmail.com hp. 081260901458, 08126519809.
    NAPURAN SITOPAKON RANGGING MARSIRANGGONGAN , BADANTA PE PADAO DAO TONDINTAI MA MARSIGOMGOMAN. Mauliate
    H O R A S A N A K M U A R A……………………………………………

  74. rudi hartono pakpahan berkata:

    horas muara……….
    memory di muara..
    marbola di tugu siregar
    marbola di surungan
    martuo dipanduman
    marbento di silali
    marmitu di lapo tulang opong di pasar muara
    manembaki mangga di lobutangga.
    martandang tu temungkur
    manakko manuk dohot tobuni si napit..
    horas dihita parmuara,horas dongan mantan parsadaan anak muara (panam)jabodetabek.

  75. diran sianturi berkata:

    HORAS…HORAS…HORAS…
    horas ma dihita saluhutna anak muara
    toho SItutu do huta muara i nauli,alai adong sada brupa permintaan sian au;
    asa rap retta hita laho membangun muara, memperhatikan (mangalean dalan/saran) tu ak natinggal d bona pasogit muara.
    baik d bidang SOSIAL,PERTANIAN,PEMERINTAHAN,BAIK PEMBANGUNAN dhot ak naasing.
    asa lam tumajuna hutantai,sngon goar nai MUARA NAULI,HUTA NAMARBUNGARAN.

  76. Sai huingot do huttai Muara Nauli Masihol au , mulak tusi, molo pe au lao modom sai lao do rohangku tu angka donganku naposo na adong di muara nauli, horas ma hamu saluhutna, dohot songoni itokku na adong dimuara nauli, ito Hampung Raplan Aritonang dohot Bungaran Aritonang (Bapak gomgom) Aritonang. Horas do tongtong hami di jakarta.

  77. horasss muara,,,
    au ank asli sian muara na tinggal d muara desa untemungkur,sitiotio…. sonari lg sikolh dp… nangpe jonok tempat parsikkolaan q,, sai tong do holan tu hutatta i ro ha q,,, ise do na boi hita mmbangun huta hatubuan ta on???? alna nga sngon na mulai gdang halak luar nanaeng mangrajai hutata i,,, mauliate

  78. HARI S berkata:

    Apakah Amang ada informasi tempat belajar instrumen musik Batak?Mauliate,Hari Situmorang JKT

  79. tanobatak berkata:

    Hari Situmorang
    Kalau di Toba Ada. Hubungu pemain gondang yang no HPnya ada di sidebar kanan bawah blog ini

  80. Lamparohon rajagukguk berkata:

    Tambah sihol do roha dung dibereng muaraa nauli,,,andigan do boi mulak,,,mudh2an smua warga muara selalu damai n sjhtra???

  81. aritonang berkata:

    bohado kabar coi? ai shat do keluargatta disi? au do on sevan adithya rajagukguk parsibandang . ngadidia saonari lae?

  82. dosran manuju siregar berkata:

    muara tano hatubuan dang boi lupa au disi au parlobutangga desa silalitoruan sd sahat tu sma disi do saonari tinggal di medan molo mulak tu huta sombu doroha alai nunga godang be halak sileban di muara tapingkiri denggan hutanta MUARA NAULI I asa unang hita na gabe tergusur sian hutantai HORAS

  83. dosran manuju siregar berkata:

    hampir seluruh indonesia nunga hudalani termasuk bali alai dang adong haulion na songon MUARA tapa ture ma hutantai jala tapadenggan angka nahurang na disi ima bona pasogitta MUARA NAULI

  84. dosran manuju siregar berkata:

    pernah anda ke MUARA sebuah kecamatan di tapanuli utara yang sangat indah sekali daerah yang sangat terkenal dengan mangga yang sangat manis dan panorama alam yang menakjubkan bila anda blm pernah kesana bila ke sumut usahan ke MUARA bila sudah tiba disana berat kaki utk melangkah pergi meninggalkan MUARA yang indah

  85. Ebi sINAGA berkata:

    SAyaa anAK MuaRA ASLI dari huta SILALITORUAN………….

    maRI KiTA TINGkatkan MUARA NAULI

    LIKE this MUARA NAULI

    I LOVE FOREVER,,,,,,,,,,I MISS YOU,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,🙂

  86. manampin siregar berkata:

    tabonai ate nahea tinggal di pasar muara. tarlumobi adong kenangan, marbola di tano lapang, marlange di kantor, hundul-hundul di jambatan andorang adong bulu, martuo di toru ni jambatan, mambuat mangga sian pollak ni si opat. ah tahe godang nai sihol-sihol di muara on, naeng ro do ilu molo ni ingot muara. sahat tabe tu abang bosi a didi

  87. edward harapan siregar berkata:

    horasssssssssssssssss muaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nauliiiiiiiiiiiiiiiiiiii dohot pangisinaaaaaaaaaaaaa didia pemaringanannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  88. horas di ginjang horas di tonga-tonga horas di banua toru, horas di hita sude par Muara didia pe hita maringanan ate. sai ditambai di hita passarian hasehatan asa boi hita mulak tu bona pasogit sali-sahali.

  89. James Sianturi berkata:

    Pangarepasan (Sosor Binanga) Untemungkur. Sianturi.
    Tingkatkan persaudaraan anak muara.

  90. Belfi Rijonga Sianturi berkata:

    Ulina i tahe Muara on !!! alai danga adong namanopot laho paturehon nagabe sada tempat tujuan wisata ,Hape molo lao iba tu daerah wiasata dang Adong na ummuli sian HUTA MUARA NAULI.sai masihol do au toho OO TAO TOBA NAULI, MUARA NAULI

  91. SEJARAH L GAOL berkata:

    Marsisir imbulu romakku mamereng gambar ni Muara i.Saya jg sekolah disanalah dulu, Tamat tahun 1986. Sombu sihol puang ,,,,Mauliate tu sude parmuara ala godang kenangan indah di tikki disi iba ,klo yg masih tau ,Sampaikan salam hangatku pada: Masri,Masrita,Biken,Siti suasa, Ratlan dohot tu boru ni parhangir Unte mungkur i ,nungga lupa au goarna. Ianggo si Ardus dohot si Telbi sahuta do hami di Lampung. Horasss Hita sasudena and Good luckkkk.

  92. Lamhot Togatorop berkata:

    Lamhot Togatorop, Par Muara Huta Panjaitan. Molo adong angka dongan na se-angkatan taon ’86 SMA Neg. Muara, asa marsipaboaan hita ate. Ahu sandiri nuaeng maringanan di Cimanggis, Depok – Jawa Barat (081319241725). Horas ma dihita saluhutna. Sukses Muara, maju terus……………………………………………………

  93. goodman sianturi berkata:

    bagaknai kota muara i alai dang dipromosihon pemerintah setempat ulini tao toba na adong dimuara

  94. roha sai masihol tu huta muara nauli alai. olo gabe malas roha ala dalan tu muara tung mansai roa, marsada roha ma hita asa boi maju hutatta ta pillit ma ise na boi bupati sian muara

  95. adongdo namamboto no,telp hotel sentosa atau hotel muara atau adongdo vila buat keluarga yg disewakan ? mauliate

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s